زنانی که از لاهور پاکستان داعشی شدند

زنانی که از لاهور پاکستان داعشی شدند
جمعه 11 دی 1394 - 17:10

پلیس پاکستان از پیوستن دست کم سه زن از شهر لاهور این کشور به گروه تروریستی داعش در سوریه؛ و ناپدید شدن 20 نفر دیگر در این رابطه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این اولین بار است که زنانی از پاکستان به مناطق تحت اشغال داعش می روند.

به نوشته بی.بی.سی، گزارش های مطبوعاتی حاکیست، یکی از زنانی که برای پیوستن به داعش به سوریه رفته اند، به عنوان مدیر موسسه موسوم به "مرکز اسلامی لاهور" فعالیت می کرده است.

بر اساس این گزارش، "بشری" مدیر مرکز اسلامی در لاهور بود که خانه را به همراه چهار فرزندش رها کرده و به همسرش گفته است که برای آموزش قرآن به سوریه رفته ولی بازنگشته است.

گزارشها حاکی ازآن است که "خالد" همسر این زن، پس از دو هفته تماسی تلفنی ازهمسرش دریافت کرد و متوجه شد که وی در راه رفتن به سوریه برای پیوستن به داعش است و فرزندانش که بزرگ ترین آن ها 15 ساله و کوچک ترینشان 9 ساله است، به همراه او هستند.

در همان روز مشخص شد که دو زن دیگر نیز به همراه کودکانشان در لاهور ناپدید شده اند و یکی از آنان خواهر یک گوینده است. پلیس بعد از اینکه موفق نشد از دوستانشان اطلاعاتی درباره آنان بگیرد، اعلام کرد که ناپدید شده اند.

یک آژانس اطلاعاتی مدنی اعلام کرده است که حدود 20 زن و مرد و کودک که با بشری در ارتباط بوده اند، شهر لاهور را به سمت مناطق تحت اشغال داعش ترک کرده اند.

پاکستان درگذشته وجود هرنوع گروه تروریستی دراین کشور یا فعالیت فعالان وابسته به این گروه ها را رد کرده بود، اما نیروهای امنیتی پاکستان هفته جاری اعلام کردند که یک گروه وابسته به داعش را نزدیک شهر لاهور متلاشی کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها