سهم زنان سعودی در شوراهای شهر، فقط یک درصد!

سهم زنان سعودی در شوراهای شهر، فقط یک درصد!
جمعه 11 دی 1394 - 18:45

انتخابات شوراهای شهر عربستان شاهد کاندیداتوری بسیار پایین زنان بود به طوری که در برخی از مناطق تنها یک درصد از اعضای شوراها بود

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در لیست اعضای منتخب و غیرمنتخب شوراهای شهرداری در مناطق القصیم، عسیر، الباحه، نجران و مناطق مرزی شمال عربستان هیچ نشانی از اسامی زنان وجود ندارد و در همین حال پس از انتصاب 17 زن به عنوان عضو غیرانتخابی شوراها در کنار 21 زن که در انتخابات برگزیده شده اند، تعداد کل زنان راه یافته به شوراها در سراسر عربستان به 38 نفر رسید.

بر اساس اعلام روزنامه سعودی الحیاه، در انتخابات شوراهای شهرداری های عربستان، آمار نامزدی زنان بسیار پایین بود و در برخی از مناطق، کمتر از یک درصد از اعضای شوراها را زنان تشکیل می دهند.

این آمار، بیانگر حجم اندک مشارکت زنان در انتخابات شهرداری هاست؛ انتخاباتی که زنان برای بار اول به نامزد و رأی دهنده در آن شرکت کردند. آمارهای رسمی کمیته عمومی انتخابات نیز حاکی است  که مشارکت زنان رأی دهنده از 20 درصد از مجموع شرکت کنندگان فراتر نرفته است. 

در همین حال این روزنامه به دلیل پایین بودن میزان مشارکت رأی دهندگان در انتخابات، به آمار کل شرکت کنندگان هیچ اشاره ای نکرده است.

پربیننده ترین خبرها