تظاهرات کشورهای مختلف درمحکومیت اعدام شیخ نمر

تظاهرات کشورهای مختلف درمحکومیت اعدام شیخ نمر
يکشنبه 13 دی 1394 - 08:58

به دنبال جنایت حکومت آل سعود در اعدام آیت الله نمر باقر النمر روحانی بارز عربستانی، مسلمانان در کشورهای مختلف تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فعالان در استانبول ترکیه با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز، جنایت نظام آل سعود در اعدام آیت الله نمر النمر را محکوم کردند.

آنها همچنین اقدام دولت نیجریه در سرکوب جنبش اسلامی نیجریه و برخورد خشونت آمیز با شیخ ابراهیم الزکزاکی، روحانی سرشناس نیجریه ای را محکوم کردند.

در این تظاهرات که با وجود سرمای شدید و بارش برف برگزارشد، فعالان و اعضای جنبش وحدت جوانان ترکیه درباره سرنوشت شیخ ابراهیم الزکزاکی ابراز نگرانی کردند.

برات گؤلر، از اعضای جنبش وحدت جوانان در ترکیه گفت: آنها افرادی بی گناه بودند که با خون خود از مسلمانان دفاع کردند و ما اقدام نیجریه و نیز اقدام دولت سعودی که شیخ نمر را اعدام کرده است، محکوم می کنیم.
شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین شعارهایی در محکومیت رژیم صهیونیستی سردادند و این رژیم را غده ای سرطانی عنوان کردند که در حال گسترش است. جنبش وحدت جوانان ترکیه همچنین تاکید کرد عربستان سعودی نماینده جهان اسلام نیست.
سخنران این تظاهرات گفت: ما قتل عام هزاران نفر به دست آل سعود را محکوم می کنیم. همچنین به عنوان جمعیتی مسلمان، صهیونیسم و رژیم های دست نشانده که مردم را برده های امپریالیسم کرده اند، محکوم می کنیم.

تظاهر کنندگان آزادی فوری شیخ ابراهیم الزکزاکی را خواستار شدند.

پس از اعلام اعدام آیت الله نمر فعالان حقوق بشری با تجمع در برابر سفارت عربستان سعودی در لندن اعدام آیت الله نمر را محکوم کردند.

در مناطق مختلفی از ایران نیز مردم برای محکوم کردن اعدام آیت الله نمر تظاهرات کردند.

در بحرین هم شهروندان این کشور در اعتراض به اعدام آیت الله نمر در روستاهای مالکیه، ستره،الدیه و ابوصبیع تظاهرات و با سر دادن شعارهایی این جنایت آل سعود را محکوم کردند.

مردم مناطقی از عربستان نیز دیروز در اعتراض به این جنایت آل سعود تظاهرات کردند.

مردم قطیف عربستان، با سر دادن شعارهایی اعدام وی را محکوم کردند.

تظاهرات گسترده ای نیز در برخی مناطق هند و پاکستان در اعتراض به این جنایت آل سعود برگزار شد.

مردم عراق نیز در برخی مناطق این کشور در اعتراض به جنایت اعدام آیت الله نمر تظاهرات کردند.

پربیننده ترین خبرها