قطارفشار سعودی ها علیه شبکه العالم به کجا رسید؟

قطارفشار سعودی ها علیه شبکه العالم به کجا رسید؟
سه شنبه 15 دی 1394 - 17:17

العالم - نظام حاکم بر عربستان که به دنبال تاثیر گسترده شبکه العالم برای افشای نقش سعودی ها در تقویت تروریسم در سوریه، عراق، یمن وسایر کشورها به دشمن شماره یک این شبکه تبدیل شده بود طی روزهای گذشته هم به دنبال اعدام شیخ نمر باقر النمر به تلاش برای محدود کردن فعالیت شبکه های مقاومت منطقه روی آورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سیاست حذف و تعطیلی درباره شبکه های تلویزیونی حامی مقاومت و ضد صهیونیست درسطح منطقه و بین المللی بخصوص العالم، از جمله پس از تجاوز سعودی ها به یمن و جنایت های بیشمار تروریست های حامی ریاض در عراق و سوریه به شدت توسط عربستان دنبال شده است.

برنامه های محدود سازی سعودی ها و فشار علیه اینگونه شبکه ها، از حذف پخش برنامه های شبکه العالم از ماهواره های نایل ست وعرب ست طی دو سال گذشته تا تلاش برای حذف این شبکه از ماهواره های اروپایی با کمک لابی صهیونیستی و فیلتر کردن پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم و حذف سایر شبکه های مقاومت را دربرگرفته است.

رژیم سعودی در شرایط مختلف بحران های داخلی و خارجی با ایجاد اختلال دردسترسی به شبکه ها و رسانه های تاثیرگذارو بستن پایگاههای اطلاع رسانی ، به زعم خود تلاش می کند افکارعمومی داخلی و یا منطقه ای را در بی خبری کامل نگاه دارد.

این رژیم که درروزهای گذشته هم پس از اعدام شیخ نمر باقر النمر در شرایط و تنگنای منطقه ای و بین المللی سختی گرفتارشده است، اکنون به هرراهی برای پنهان کردن رسوایی خود در این ماجرا و خاموش کردن صدای مخالفان و افکار عمومی منطقه ای و بین المللی دست زده است.

به همین دلیل سعودی ها درپی اعدام شیخ نمر باقر النمر و سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله با فیلتر کردن سایت شبکه تلویزیونی المنار لبنان آن را از دسترس مردم عربستان خارج کرد.

وزارت اطلاع رسانی عربستان با بستن سایت المنار درپی پنهان کردن بازتاب های ناشی از اعدام شیخ نمر است.

این درحالیست که مسلمانان در مناطق مختلف عربستان و سایر کشورها از جمله استان الشرقیه عربستان ، بحرین ، عراق ، پاکستان ، هند و لبنان پس از اعدام شیخ نمر تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کرده اند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز اعدام شیخ نمر را محکوم کرد و نوری مالکی نخست وزیر پیشین این کشور هم اعلام کرد که اعدام شیخ نمر زمینه سرنگونی نظام آل سعود را هموار کرده است.

مقتدا صدر رئیس گروه صدر نیز مردم را به برگزاری تظاهرات برای اعلام مخالفت خود با اعدام شیخ نمر  فراخواند و افزود : تظاهرات باید مسالمت آمیز برگزار شود .

ابومهدی المهندس فرمانده گردان های حزب الله لبنان نیز اعدام شیخ نمر را جنایت خواند.

مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان نیز اعدام شیخ نمر را اشتباهی بزرگ خواند و حزب الله این کشور هم اعدام شیخ نمر را ترور توصیف کرد و از جهانیان خواست که اعدام این روحای برجسته عربستانی را محکوم کنند.

پربیننده ترین خبرها