استاندار حلب:

"نشانه‌های پیروزی در سوریه آشکار شده است"

چهارشنبه 16 دی 1394 - 11:41

استاندار حلب، گفت: هدفِ تروریست ها و حامیانشان از اقدامات تروریستی در سوریه، نابود کردن این کشور و محور مقاومت است؛ اما پس از گذشت چهار سال، ملت سوریه همچنان پایدار است و نشانه های پیروزی ارتش سوریه آشکار شده است.

دکتر "محمد مروان العلبی" در برنامه "المحور" شبکه خبری "العالم" اظهار داشت: سوریه تنها نیست، بلکه بخشی از پیمان مقاومت، متشکل از ایرانی ها، روس ها، مقاومت لبنان و شرافتمندان عراق است.

وی با بیان این که حلب، در معرض حملات سنگین تروریستی قرار گرفته و تاکنون تاوان سنگینی پرداخته است، شمار شهدای غیرنظامی این شهر را 930 و شمار زخمی ها را 9600 اعلام کرد که اکثر آن ها از زنان و کودکان هستند و قربانی حملات موشکی گروه های مسلح تروریست قرار گرفتند.

استاندار حلب افزود: این استان از همه سو در معرض حملات موشکی و خمپاره ای است، اما با توجه به پیروزی هایی که ارتش سوریه به دست آورده، به زودی این حملات پایان خواهد یافت.

* دلیل حملات گسترده تروریستها به حلب

دکتر العلبی خاطر نشان کرد: دستاوردهای ارتش سوریه، بر ایستادگی مردم سوریه و اقتصاد این کشور تاثیر خواهد گذاشت. گروه های تروریست به حلب حمله می کنند چون حلب، پایتخت اقتصادی سوریه به شمار می رود. ترکیه سیاستی برنامه ریزی شده برای حمله به تاسیسات حلب و تولیدات آن به گروه های تروریست ارائه کرده است، زیرا حلب، رقیب بزرگی برای تولیدات ترکیه در بازارهای جهانی به شمار می رفت.

وی افزود: در حلب، 4 منطقه صنعتی داریم که دارای حدود 1500 کارگاه بودند، ما در حال بازگرداندن امنیت به این منطقه هستیم تا درخشش گذشتۀ خود را بازیابد. جز کارگاه های حلب، کارگاه هایی در العرقوب نیز داریم که تولید و صادرات به خارج از سوریه را از سر گرفتند.

* انتشار آنفلوآنزای خوکی در حلب  شایعه است

دکتر العلبی در ادامه با اشاره به شایعۀ انتشار آنفلوآنزای خوکی در حلب گفت: یک هفتۀ پیش، هوا تا حدی گرم بود و در این هفته ناگهان هوا به شدت سرد شد و این مساله، سبب سرماخوردگی می شود و سرماخوردگی بیماریی مسری است. اما ادعای انتشار آنفلوآنزای خوکی، شایعه ای بیش نیست و اگر چنین موضوعی وجود داشت، آن را اعلام می کردیم.
وی سپس تاکید کرد که بیمارستان های الجامعه و الرازی و بیمارستان پلیس با پرسنلی آماده به کار و تجهیزات لازم، آمادگی پذیرش بیماران را دارد. 

استاندار حلب، با بیان این که برق حلب از دو مسیر تامین می شود، خاطر نشان کرد: یکی از این مسیرها، از طریق نیروگاه حرارتی است که در تصرف عناصر داعش است و دیگری تحت سیطرۀ جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح تروریست است و این گروه ها، با حملات گاه و بی گاه به این نیروگاه ها، مردم حلب را تحت فشار قرار می دهند و ما در تلاش برای حل این معضل هستیم.

وی افزود: پیشنهادهایی در خصوص ایجاد جایگزین هایی برای حل موضوع برق ارائه کردیم، و راه حل هایی برای برقرار ماندن اینترنت حلب در صورت قطع به کار گرفته شد.

دکتر العلبی در ادامه تاکید کرد: چیرگی بر منطقه الزربه، تا حد زیادی، مشکل را حل خواهد کرد زیرا نیروگاه های تولید برق و بخش اعظم نیروگاه های انتقال برق در آن جا قرار دارند.

وی تاکید کرد که روز گذشته، برق به بخشی از شهر رسید.

استاندار حلب سپس با بیان این که حلب روزانه به 600 هزار متر مکعب آب نیاز دارد، میزان آبی که به حلب می رسید را 250 هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: در خصوص نیاز آبی دچار کمبود هستیم و برای برطرف کردن این کمبود، اقدام حفر چاه کردیم و تاکنون 50 حلقه چاهِ آب شیرین حفر شده است. وقتی کار ساخت چاه ها بر اساس نقشه، تمام شود مشکل آبِ حلب هم به طور کامل حل خواهد شد، اما البته به ثمر نشاندن این طرح نیازمند اعتبارات مالی است.

وی در خصوص گاز نیز گفت: تا دو هفتۀ پیش، در زمینه گاز مشکلی نداشتیم اما یکی از تاسیسات گاز، هدف گلوله خمپاره قرار گرفت و پیش از اتمام آسیب های وارد شده به این تاسیسات، فصل سرما رسید.

* نیازهای دارویی محاصره شدگان را تامین می کنیم، اما امکانات ما کافی نیست

دکتر العلبی در ادامه به مناطق تحت محاصرۀ گروه های مسلح تروریست اشاره کرد و گفت: از سازمان های بین المللی می خواهیم همه نیازهای این مناطق را تامین کنند، ما نیازهای دارویی آن ها را تامین می کنیم اما امکانات ما کافی نیست. از همین جا به برادران مقاوم در روستاهای نبل و الزهراء درود می فرستیم.

* فرهنگِ سلفیِ حاکم بر عربستان، بر پایه نابودسازی تمدن استوار است

استاندار حلب سپس به اعدام آیت الله شیخ نمر النمر واکنش نشان داد و گفت: شیخ نمر، سلاح حمل نمی کرد و فقط حرف خود را می زد، اما فرهنگِ سلفیِ حاکم بر عربستان، بر پایه نابودسازی تمدن استوار است و اینان هیچ ارتباطی به دین ندارند.

26

پربیننده ترین خبرها