ابوزهری: حماس برای انتخابات آماده است

ابوزهری: حماس برای انتخابات آماده است
پنج‌شنبه 17 دی 1394 - 10:55

سخنگوی جنبش حماس با رد ادعای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که خواستار اجرای انتخابات در تمامی اشکال آن براساس توافقنامه قاهره است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سامی ابوزهری گفت: سخنان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دربارۀ مخالفت حماس با انتخابات نادرست و بی پایه واساس است زیرا حماس خواهان برزگاری انتخابات در تمامی اشکال آن براساس توافقنامه قاهره است.

وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا درباره مسئله گذرگاه رفح و سایر مسائل این منطقه مسؤولیت پذیر باشد.

ابوزهری در اشاره به طرح گروههای فلسطینی برای حل بحران گذرگاه رفح گفت: طبیعی است که حماس با گروههای فسطینی درباره حل بحران گذرگاه رفح مشورت کند اما این ربطی به تشکیلات خودگردان ندارد.

وی در ادامه این سؤال را مطرح کرد که چرا تشکیلات خودگردان فقط موضوع گذرگاه رفح را که از آن درآمد عایدش می شود، پیگیری می کند و کاری به آموزش و بهداشت مردم نوار غزه ندارد.

سخنگوی حماس ضمن انتقاد از اظهارات محمود عباس که گفته بود مقامات مصری حق دارند تا گذرگاه رفح را ببندند؛ آن را توجیهی غیرقابل قبول برای بسته ماندن گذرگاه توسط مصری ها دانست.

اسماعیل الاشقر نماینده مجلس قانون گذاری فلسطین نیز گفت که عباس تلاش می کند تا مشکلاتش را به دیگران نسبت دهد ولی حماس همین فردا برای انتخابات آماده است.

پربیننده ترین خبرها