احزاب تونسی: عربستان گور خودش را کند

جمعه 18 دی 1394 - 09:36

شماری از اعضای احزاب سیاسی تونس، جنایت دولت سعودی در اعدام آیت الله نمر باقر النمر را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احزاب تونسی از اعدام النمر به عنوان یک اقدام حساب نشده و تصفیه حساب سیاسی نام بردند که هدف از آن ایجاد تفرقه در جهان اسلام و سرپوش گذاشتن بر شکست طرحهای سعودی ها در عراق ، سوریه و یمن است.
احزاب مزبور تاکید کردند: دولت سعودی گورش را با دست خود کند.
عمر الشاهد دبیرکل حزب الغد در گفت وگوی ویژه با شبکه العالم تاکید کرد: عربستان همه معاهدات را زیر پا می گذارد و مراعات دوست و دشمن را نمی کند.
وی گفت: این اقدام با زمانبندی خاصی انجام گرفت . جنایت عربستان سعودی در مورد شیخ نمر یک شکست واقعی است که پایه های این نظام را به لرزه درآورده است.
عمر الشاهد افزود: این رژیم در سوریه ، عراق و یمن شکست خورد و محور منطقه ای شکل گرفته بر اساس مثلث عربستان ، ترکیه و اسراییل نیز شکست خواهد خورد.
از سوی دیگر فوزی علوی رییس مرکز فرآیندهای تحقیقی فلسفی و دینی نیز در گفت وگوی ویژه با شبکه العالم تاکید کرد: نظام سعودی با اعدام نمر باقر النمر و تحت فشار گذاشتن آزادی های سیاسی و برانگیختن فتنه های مذهبی در داخل جهان اسلام گورش را با دست خود کند.
وی افزود: این نظام به نمایندگی از سوی امپریالیسم کار می کند و به صراحت با صهیونیسم جهانی همپیمان است.
عبدالرزاق الهمامی دبیرکل حزب ملی دمکراتیک العمل در گفت وگوی ویژه با شبکه العالم ابراز داشت: ما شیخ نمر باقر النمر را شهید دفاع از آزادی های سیاسی در عربستان می دانیم و از کشورها می خواهیم تا کورکورانه از یک نظام سیاسی مستبد حمایت نکنند.

پربیننده ترین خبرها