نویسنده سعودی: به شعار بوش پدر عمل کنید

نویسنده سعودی: به شعار بوش پدر عمل کنید
شنبه 19 دی 1394 - 22:07

العالم - "جمال خاشقجی" نویسنده سعودی نزدیک به حاکمیت عربستان، آل‌سعود را به اجرای شعار "جرج بوش" رئیس جمهوری سابق و جنگ‌افروز آمریکا پس از حملات یازدهم سپتامبر 2001 فرا خواند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جمال خاشقجی" مدیر شبکه سعودی "العرب" در مقاله ای که در روزنامه الحیاه چاپ لندن منتشر شد، نوشت: شعار جرج بوش پدر که "هرکه با ما نباشد، علیه ماست"؛ مناسب مرحله ای است که در آن تنش در روابط میان ریاض و تهران در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی عربستانی تشدید شده است.

وی در نوشتۀ جنجالی خود می افزاید، "عربستان که درگیر مهم ترین نبرد ماهیتی شده، شایسته است که به شعار جرج بوش تکیه کند".

جمال خاشقجی از هم پیمانان عربستان و کشورهای جهان اسلام خواست، در زمانی که کشورش با "مهم ترین درگیری های سرنوشت ساز بر سر بودن یا نبودن" روبرو است، در کنار عربستان قرار گیرند و از طرحی که آن را "طرح ملت های آزاد" علیه "طرح طایفه ای ایران" نامیده، حمایت کنند!

این نویسنده سعودی با اشاره به اشتباهات جرج بوش پدر و شعار وی در آن زمان، ابراز امیدواری کرد که عربستان از این کلمات در رساندن پیام های خود به هم پیمانانش برای تعیین مواضع آنان در قبال نبرد با ایران در منطقه استفاده کند.

 خاشقجی در آغاز فعالیت رسانه ای خود برای مطبوعات عربستانی و نیز به عنوان خبرنگار برای برخی از مطبوعات عربی فعالیت داشت و در دهه هشتاد به پوشش اخبار گروه های تروریستی در افغانستان می پرداخت و مدتی در سمت جانشین سردبیر روزنامه "عرب نیوز" مشغول کار بود و مدت کوتاهی هم به عنوان سردبیر روزنامه الوطن در سال 2004 فعالیت داشت که از این سمت برکنار شد و از سال 2004 به عنوان مشاور رسانه ای شاهزاده ترکی الفیصل (سفیر عربستان در لندن و سپس در واشنگتن) فعالیت داشت.

وی از سال 2010 مدیر شبکه خبری جنجالی "العرب" بود که مالک آن شاهزاده "وليد بن طلال" است؛ قرار بود پخش برنامه های این شبکه در سال 2012 شروع شود ولی پخش آن در سال 2015 آغاز شد که یک روز بیشتر دوام نداشت. 

پربیننده ترین خبرها