بحران گرانی و فقر رژیم اسرائیل را تهدید می‌کند

بحران گرانی و فقر رژیم اسرائیل را تهدید می‌کند
دوشنبه 21 دی 1394 - 14:20

براساس گزارش سالیانه مرکز تاوب (taub) فعال در حوزه سیاست های اجتماعی، سرزمین اشغالی فلسطین در زمره مناطق محروم، گران و بدون بهره وری رده بندی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" تأکید کرد: طبق نتایج به دست آمده از بررسی تراز تجاری، درآمدهای ناخالص، سرمایه و پرداخت مقرری به محرومان و ... در مجموع اسرائیل در زمره مناطق محروم و فقیر دنیا محسوب می شود که بی عدالتی و اختلاف طبقاتی بیش از میزان متوسط تعیین شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصاد (OECD) است."

بر اساس گزارش این سازمان مردم نهاد، نرخ فقر، بویژه در میان جمعیت اعراب و اولترا ارتدوکس، بی وقفه در حال افزایش است. در حال حاضر یک سوم جمعیت، فعال اقتصادی هستند و تا سال 2029 سهم غیر فعال مردم در اقتصاد تا 50 درصد افزایش خواهد یافت. یعنی 50 درصد مردم از پایین ترین سطح درآمدی برخوردار بوده و از بسیاری از حقوق اجتماعی و شهروندی خود محروم خواهند شد.

حیم بلیخ (Haim Bleikh) یکی از کارشناسان مرکز تاوب، تفاوت ها در ساختار جمعیتی، سیاست های تبعیض آمیز اسرائیل در ارائه خدمات، تعداد زیاد افراد سالخورده و خدمات متفاوت سیستم های تامین اجتماعی دلایل اصلی اختلاف طبقاتی است. شکاف طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا در فلسطین اشغالی، تهدیدی استراتژیک برای رژیم صهیونیستی است. فلسطین اشغالی به لحاظ سطح نابرابری اقتصادی، جایگاه پنجم را به خود اختصاص می دهد.

در این گزارش که سرزمین های اشغالی را در طول 25 سال گذشته با دیگر کشورها مقایسه کرده، میزان هزینه ها بیش از حد انتظار بوده است. وخیم ترین مشکل محرومان در این جامعه، تامین هزینه های معاش و زندگی است.

پربیننده ترین خبرها