تلاش چندبارۀ سعودی‌ها برای اصلاح هندسی منا

تلاش چندبارۀ سعودی‌ها برای اصلاح هندسی منا
دوشنبه 21 دی 1394 - 22:36

مجلس شورای عربستان از وزارت امور حج این کشور خواست که برای چندمین بار، تغییراتی در اماکن و مشاعر ادای مناسک حج به ویژه منا و مسیرهای رمی جمرات ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با گذشت چندین ماه از فاجعه منا، مجلس شورای عربستان از وزارت امور حج این کشور خواست که تغییراتی را در مناطق سکونت حجاج و اماکن ادای مناسک حج برای راحتی حجاج ایجاد کند.

به نوشته روزنامه الحیات؛ مجلس شورای عربستان به ریاست عبدالله آل الشیخ در نشست روز دوشنبه خود از وزارت حج و دیگر نهادهای مربوطه خواست که برای تأمین امنیت و راحتی حجاج برنامه ای جامع آماده کنند.
مجلس شورای عربستان بر لزوم رفع مشکل حرکت حجاج از منی به سوی دیگر اماکن ادای مناسک حج تأکید و اعلام کرد که راه های منتهی به جمرات در منا باید تعریض شود، ساختمان های سکونت حجاج توسعه یابد، مساحت اماکن استقرار  نیروهای امنیتی کاهش یابد و سطح خدمات رفاهی حجاج ارتقاء یابد.
مجلس شورای عربستان همچنین خواستار بهبود وضعیت مناطق سکونت حجاج در شهرهای مرزی و ایجاد مناطق جدید شد و اعلام کرد که عملیات انتقال حجاج از شهرهای مرزی به اماکن ادای مناسک حج هر سال با مشکلاتی همراه است که این مشکلات باید رفع شود.
این در حالی است که حدود 8 سال پیش، راه های منتهی به جمرات در منا با صرف هزینه های سرسام آور تعریض و در چند طبقه بازسازی شد، اما در موسم حج سال جاری هزاران نفر از حجاج در مسیرهای منتهی به پل های جمرات کشته و مجروح شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها