اجلاس آزادي بيانِ عرب: شبكه العالم را ساكت كنيد!

اجلاس آزادي بيانِ عرب: شبكه العالم را ساكت كنيد!
سه شنبه 22 دی 1394 - 17:48

«طارق آل شيخان» دبيركل شوراي روابط بين الملل كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس (كوگر) دراجلاس اين شورا ضمن انتقاد از شبكه العالم، بسيج كشورهاي عربي ضد اين شبكه را خواستار شد.

طارق آل شيخان در مقاله اي دنباله دار كه در روزنامه بحريني «البلاد» منتشر شده است، به بررسي عملكرد شبكه العالم و تاثير آن بر مخاطبان عرب زبان در كشورهاي منطقه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نوشته آل شيخان، انجمن مطبوعات و آزادي بيان دركشورهاي عربِ حاشيه خليج فارس، شبكه العالم را به رويكرد «طايفه اي»  در برخي از كشورهاي عربي به ويژه بحرين متهم كرد و با استناد به اين مقوله اين شبكه را دشمن اعراب برشمرد.

آل شيخان بدون هرگونه اشاره به تركيب جمعيتي بحرين، پوشش خبري تظاهرات گسترده و مستمر مردم بحرين ضد حكومت آل خليفه را رويكردي شيعي و ضد سني ها بر مي شمارد و بر اساس آن نتيجه مي گيرد كه رويكرد العالم در حمايت از شيعيان منطقه عليه اهل سنت مي باشد.

انجمن مطبوعات و آزادي بيانِ كشورهاي حاشيه خليج فارس همچنين شبكه العالم را عامل برهم زدن وحدت ميان كشورهاي عربي دانسته و به نام «آزادي بيان»  در كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس، ساكت كردن صداي شبكه العالم را خواستار شده است.

آل شيخان دراين مقاله كه تحت عنوان «شبكه العالم چگونه كار مي كند»  منتشر شده است، در حالي كه تلاش مي كند چگونگي تاثيرگذاري شبكه العالم بر مخاطب را واكاوي كند، از تاثيرگذاري روزافزون اين شبكه بر مخاطبان با استفاده از تكنيك هاي خبري ابراز نگراني كرده است.

پربیننده ترین خبرها