تحلیلگر صهیونیست: اعدام شیخ نمر تنش آفرین بود

تحلیلگر صهیونیست: اعدام شیخ نمر تنش آفرین بود
چهارشنبه 23 دی 1394 - 15:00

تحلیلگر و کارشناس صهیونیست اقدام عربستان در اعدام آیت الله نمر باقر النمر را تنش آفرین و غافلگیر کننده دانست.

به گزارش پایگاه خبری العالم، تسفی یحزکیلی کارشناس مسائل عربی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "ریاض با اعدام شیخ نمر همه را غافلگیر کرد. تا پیش از فوت ملک عبدالله دولت عربستان از هرگونه اقدامی که به برانگیخته شدن افکار عمومی و تنش با ایران منجر شود خوداری می کرد، اما اقدام ریاض در اعدام آیت الله نمر موجی از تنش در منطقه برپا کرد."
وی افزود: "شیعیان در مناطق شرقی عربستان بسرمی برند که شمار آنها 8 ملیون نفر می باشد. به رغم جمعیت بالای شیعیان در عربستان همواره در معرض تحقیر و ظلم حکومت آل سعود هستند و آیت الله نمر النمر یکی از رهبران آنها توسط حکومت آل سعود اعدام شد."
یحزکیلی خاطرنشان کرد: "نمر النمر سمبل مقاومت و ایستادگی شیعیان عربستان در برابر ظلم و استبداد حکومت آل سعود بود. ایدئولوژی وهابیت حاکم بر عربستان، شیعیان این کشور را بشدت مورد ظلم و ستم قرار داده است. نمر النمر همزمان با بهار عربی به دنبال رهایی شیعیان از استبداد آل سعود دراستان القطیف که از نفت خیز ترین مناطق عربستان سعودی بشمار می رود، بود."
وی افزود: "از سال 2012 استان القطیف شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به استبداد آل سعود بود که با دستگیری آیت الله نمر تظاهرات متوقف شد. حکومت آل سعود حکم اعدام وی را به اجرا گذاشت و به روش داعش او را گردن زد."

پربیننده ترین خبرها