ویدئوی ویژه العالم از آزادسازی شهر سلمی در سوریه

چهارشنبه 23 دی 1394 - 19:03

حومه شمالی لاذقیه، العالم ـ ارتش سوریه و هم پیمانانش بلندیهای مارونیات واقع در شمال شهر سلمی در حومه شمالی لاذقیه را آزاد کردند و به پیشروی خود به سمت قارا در شمال این شهر ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش با عملیات نظامی غافلگیرانه از چندین محورتپه های کفردلبه و ترتیاج را به کنترل درآوردند و پس از آن با درگیری سنگین به سمت شهر سلمی و حومه آن پیشروی کرده به ساختمانهای نخستین شهر رسیدند. این شهر از مهمترین پایگاه های گروههای تروریستی مسلح در حومه لاذقیه به شمارمی رفت.

یکی از فرماندهان میدانی به شبکه العالم گفت: کنترل سابق برخی تپه ها، سبب شد تا سلمی از تمام مناطقی که نقاط پشتیبانی آتش و پشتیبانی لجستیکی گروههای مسلح به شمار می آمدند، جدا شود.

تروریست ها قصد داشتند با وارد کردن نیروهای تازه نفس مانع پیشروی ارتش شوند؛ اما سرعت و هماهنگی عالی میان بخشهای مختلف ارتش سوریه و هم پیمانانش مجالی تحرک تروریستها را ازاآنان گرفت و عملیات یورش به شهر سلمی را تسهیل کرد.

فرمانده میدانی سوری افزود: یگانهای پیشرو امروز، از طریق محورهای کفردلبه و حومه سلمی پیشروی کردند و توانستند گروههای مسلحی را که به سبب بمباران سنگین از سوی جنگنده ها و نیز توپخانه ها پا به فرار گذاشته بودند، غافلگیر کنند؛ حملات جنگنده ها و شلیک توپخانه ها در ورود امن یگانهای پیاده نظام به نخستین ساختمان ها سهیم بود. 

کنترل شهر سلمی، علاوه برآنکه شلیک موشکها به غیرنظامیان در لاذقیه را متوقف می کند ، مسیر امدادرسانی به گروههای تروریستی را که از ترکیه تا حومه های حماه و ادلب کشیده شده ، قطع می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها