دخالت ارتش عراق برای پایان درگیری عشایر مسلح

دخالت ارتش عراق برای پایان درگیری عشایر مسلح
جمعه 25 دی 1394 - 18:42

دولت عراق یک تیپ زرهی ارتش و نیروهای پلیس را برای خلع سلاح عشایر که با یکدیگر به شدت درگیرند، به شهر نفتی "بصره" واقع در جنوب این کشور اعزام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بزرگترین شرکت های نفتی دولتی عراق در بصره واقع است که از مناطق تحت سیطره گروه تروریستی "داعش" در شمال و غرب فاصله دارد، اما درگیری های عشیره ای باعث شد دولت نیروهای ارتش را به این استان جنوبی اعزام کند.  
به نوشته روسیا الیوم، "جبار الساعدی" رییس کمیته امنیتی شورای استان بصره گفت: این عملیات در شمال بصره انجام می شود که شاهد بیشترین درگیری عشیره ای بوده و در آینده شامل محله های داخل شهر نیز خواهد شد. 
وی افزود، نیروهای امنیتی شبانه با تانک و سلاح سنگین وارد محله "حسین شمالی" مرکز درگیری عشیره ای شدند که به "الحیانیه" شناخته می شود و با حمایت بالگردهای ارتش ضمن حضور در منازل، سلاح های موجود در آن را مصادره کردند.  
"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در نشست هفتگی دولت عراق که چهارشنبه در بصره برگزار شد، از نیروهای امنیتی استفاده از مشت آهنین علیه باندهایی را خواستار شد که امنیت بصره را به خطر انداخته اند.
وی همچنین بر اعمال حاکمیت نظام و تحقق امنیت برای مردم بصره تاکید کرد.      
منابع امنیتی گفتند، نیروهای امنیتی 30 نفر را به اتهام های جنایی بازداشت و مقادیر زیادی سلاح خودکار، گلوله های مورتر، گلوله های راکت و انواع مهمات را مصادره کردند. 
بصره دومین شهر بزرگ عراق با جمعیتی بالغ بر 2.5 میلیون نفر در سال ۲۰۰۳ می‌باشد. این شهر که بندر اصلی عراق است، در ۵۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بغداد واقع است. پالایشگاه نفت بصره قابلیت تولید حدود ۱۴۰,۰۰۰ بشکه نفت در روز را دارا می‌باشد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها