پاسخ ملکه اردن به اقدام توهین آمیز شارلی ابدو!

پاسخ ملکه اردن به اقدام توهین آمیز شارلی ابدو!
شنبه 26 دی 1394 - 17:21

العالم - "رانیا عبدالله" ملکه اردن به اقدام نشریه فکاهی "شارلی ابدو" چاپ فرانسه در تمسخر "آیلان کردی" کودک غرق شده سوری پاسخ داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ملکه رانیا عبدالله همسر پادشاه اردن، روز گذشته (جمعه) کاریکاتوری همراه با این عبارت در حساب شخصی خود در شبکه های اجتماعی توییتر و فیس بوک، منتشر کرد که "اگر آیلان زنده می ماند، در آینده چه کاره می شد؟ ".

به گزارش سایت اینترنتی "شاشه نیوز" ملکه اردن در پاسخ به این اقدام نشریه فرانسوی، در توییتر نوشت: "ممکن بود آیلان، پزشک، معلم و یا پدری مهربان شود.

نشریه فکاهی شارلی ابدو چاپ فرانسه پیشتر "آیلان کردی" کودک 3 ساله کُرد سوری را که سپتامبر 2015 در سواحل ترکیه به شکل غریبانه ای غرق شد و جسد او به ساحل آمد، دست مایه سوژه کاریکاتور خود قرار داد.

این نشریه با انتشارکاریکاتوری توهین آمیز به مخاطبان خود این گونه القاء می کند که آیلان در صورت موفقیت در مهاجرت به اروپا، به یک متجاوز جنسی به زنان آلمانی تبدیل می شد.

عمه آیلان کردی، این کاریکاتور توهین آمیز شارلی ابدو را نفرت انگیز توصیف و در گفت وگو با دیلی میل ابراز امیدواری کرده است که مردم درد و رنج خانواده آیلان را درک کنند.

کاریکاتور شارلی ابدو، موج گسترده محکومیت ها را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است و بسیاری آن را اقدامی نژادپرستانه و نفرت انگیز توصف کرده اند.

بدون تردید برخی کشورهای عرب و غیر عرب منطقه در به وجود آمدن داعش و دیگر گروه های تروریستی که تاکنون هزاران کودک عراقی و سوری را قربانی جنایات خود کرده اند و آیلان تنها یکی از این کودکان بوده است، نقش داشته اند و همچنان از این تروریست ها حمایت می کنند و کشور اردن نیز همواره نقشی مخرب در خصوص این بحران ایفا کرده است.

پربیننده ترین خبرها