مطبوعاتِ‌ خشمگینِ‌ اسرائیلی درباره برجام چه نوشتند؟

مطبوعاتِ‌ خشمگینِ‌ اسرائیلی درباره برجام چه نوشتند؟
يکشنبه 27 دی 1394 - 21:52

خشم و نومیدی صهیونیست‌ها از اجرایی شدن سند برجام، آشکارا در مطبوعات صهیونیستی پدیدار شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مطبوعات صهیونیستی نگرانی خود را از اجرای برجام با اختصاص تیترهای درشت به این موضوع بازتاب دادند و از عناوینی نظیر "پیروزی ایران"، "جشن در ایران و نگرانی در خاورمیانه" در صفحات اول خود استفاده کردند.

"الکس فیشمن" تحلیل گر سیاسی روزنامۀ "یدیعوت احرونوت" در این خصوص نوشت: لغو تحریم ها ضد ایران، برای "اسرائیل" به مثابۀ شکستِ آشکارِ دیپلماتیک است، در حالی که ظریف، وزیر خارجۀ ایران، آن را به مثابۀ پیروزیِ دیپلماسی دانسته است.

روزنامۀ یدیعوت احرونوت، علاوه بر این تحلیل، به برگزاری نظرسنجی از خوانندگان خود پرداخت و مشخص شد که 71 درصد از خوانندگان این روزنامه، توافق هسته ای با ایران را به مثابۀ شکستِ دیپلماسی "اسرائیل" دانستند.

فیشمن سپس غیض و خشم خود را با بیان این جمله نشان داد که "بر اساس دیدگاهِ امنیتیِ "اسرائیل"، آن چه امنیت ما را تهدید کرده و خواهد کرد، ایران است نه داعش و القاعده.

دیگر تحلیل گران صهیونیست، نظیر "رون بن یشای" تحلیل گر نظامی صهیونیست، از افزایش توانمندی های ارتش ایران، در پی بهبود وضع اقتصادی کشورمان ابراز نگرانی کردند و از این که مساله، حزب الله و دولت سوریه را نیز توانمند سازد، بیمناک شدند.

در این میان، روزنامه "اسرائیل الیوم" پنج صفحۀ نخستِ خود را به تحلیلِ پیامدهای اجرای برجام اختصاص داد و آن را به مثابۀ تسلیمِ شدنِ آمریکا در برابر ایرانی ها ارزیابی کرد و این تحلیل را با انتشار کاریکاتوری به تصویر کشید. در این کاریکاتور، یک سوی میز، ظریف، در حال نوشتنِ متن برجام است و جان کری در سوی دیگر به زانو نشسته و دستان خود را مانندِ دریانوردانِ اسیر شدۀ آمریکایی، پشت گردن نهاده است.

کاریکاتور روزنامه اسرائیل الیوم درباره برجام

 دیگر روزنامه های صهیونیستی نیز در ارزیابی "برنده و بازندۀ" اجرایی شدنِ برجام، ایران را بی هیچ شکی، برندۀ بزرگ خواند و دیپلماسی آمریکا را نیز در فهرست برندگان قرار دادند. اما در مقابل، رژیم صهیونیستی را در فهرست بازندگان دانستند، زیرا در حالی که ایران، به زودی شکوفایی اقتصادی خود را جشن خواهد گرفت، رژیم صهیونیستی باید مبالغی دوچندان را صرف سازمان های اطلاعاتی خود کند تا بتواند بار دیگر تغییراتی در معادلات منطقه ایجاد کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها