داعش سه روز دیگر از جنوب دمشق خارج می‌شود

داعش سه روز دیگر از جنوب دمشق خارج می‌شود
دوشنبه 28 دی 1394 - 21:29

العالم - به گفته برخی منابع آگاه، اجرای توافق عقب نشینی گروه‌های تروریستی مانند "داعش" و "جبهه النصره" از منطقه جنوب دمشق 72 ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع که به نام آنان اشاره نشده، در گفت وگو با روزنامه "الوطن" سوریه افزودند که پایگاه های اینترنتی معارضین از ورود افراد مسلح از اهالی مناطق "حجر الاسود" و "اردوگاه یرموک" در اطراف دمشق به مناطق "یلدا"، "ببیلا" و "بیت سحم" واقع در حومه دمشق برای تحویل گرفتن خطوط این جبهه به منظور فراهم سازی زمینه خروج داعش گزارش دادند. 
این منابع در پاسخ به سوالی درباره اینکه ورود این افراد مسلح بر تلاش های نظام سوریه و گروه های فلسطینی برای احیای سیطره بر این منطقه و بازگشت اهالی تاثیر دارد، گفتند: این مساله مرتبط با تعداد آنان است اما از نظر شخصی این موضوع امری تاثیر گذار نیست.  
منابع آگاه دیگر به الوطن گفتند که تروریست ها آماده خروج از منطقه بوده و گروه های فلسطینی نیز آماده پر کردن جای آنان هستند.
 در یلدا، ببیلا و بیت سحم از بیش از یک سال قبل توافق های آشتی میان طرف های مشخص و گروه های مسلح امضا شده بود. 
منابع آگاه گفتند که یک هفته قبل با طرف هایی در یلدا، ببیلا و بیت سحم تماس هایی گرفته شد که افراد مسلح ضمانت دادند تا نیروهایشان به این مناطق نفوذ نکنند اما جبهه النصره همچنان اردوگاه یرموک را در کنترل دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها