پناهجویان سوری گرفتار نازیهای انگلیس

پناهجویان سوری گرفتار نازیهای انگلیس
چهارشنبه 30 دی 1394 - 18:13

منازل پناهجویانی که به انگلیس رفته اند ، با رنگ قرمز نشانه گذاری شده است.

آوارگانی که از مناطق ناآرام خاورمیانه فرار کرده بودند، نمی دانستند که به خبر روز جهان تبدیل خواهند شد و رسانه ها بدرفتاری نژادپرستان اروپا با آنها را منتشر خواهند کرد.
روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس نوشت: منازل پناهجویان مقیم یکی از مناطق فقیرنشین شهر میدلزبورو در شمال شرق انگلیس با رنگ قرمز نشانه گذاری شده است تا معلوم شود که ساکنین این منازل پناهجویان خارجی هستند که این اقدام شبیه اجبار یهودیان آلمان به ترسیم علامت "ستاره زرد" روی لباس های خود برای متمایز شدن از دیگران در دوران حکومت نازی هاست. 
دیلی میل نوشت: نشانه گذاری منازل پناهجویان با رنگ قرمز که اقدامی نژادپرستانه است، حمله نژادپرستان و افراطیون به آنها و منازل شان را آسان می کند.
این روزنامه انگلیسی به نقل از عضو یکی از شوراهای محلی شهر میدلزبورو گزارش داد: نشانه گذاری منازل پناهجویان با رنگی متمایز از رنگ سایر منازل یادآور نحوه برخورد نازی ها با یهودیان در دهه سی قرن گذشته است یهودیانی که مجبور بودند علامت ستاره زرد را روی البسه خود ترسیم کنند.
اندی مک دونالد نماینده حزب کار در پارلمان از شهر میدلزبورو اعلام کرد: شرکت حفاظت امنیتی (جی 4 اس) و شرکت توسعه ساختمانی (جوماست) منازل پناهجویان را نشانه گذاری کرده اند.  
دیلی میل به نقل از چند پناهجوی سوری نوشت: منازلی که درب های آن توسط جوماست با رنگ قرمز نشانه گذاری شده است ، به هدفی آسان برای نژادپرستان تبدیل شده است نژادپرستانی که درب ها را با مدفوع سگ آلوده می کنند و تخم مرغ و سنگ به سوی منازل ما پرتاب می کنند. 
یک پناهجوی افغان نیز گفت: من رنگ قرمز را پاک کردم و درب منزلم را با رنگ سفید رنگ آمیزی کردم ولی کارگران شرکت جوماست بار دیگر درب منزلم را با رنگ قرمز نشانه گذاری کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها