حافظ اسد در المپیاد دانشجویی سوریه هفتم شد!

حافظ اسد در المپیاد دانشجویی سوریه هفتم شد!
چهارشنبه 30 دی 1394 - 18:30

العالم ـ درجریان رقابت های المپیاد علمی سوریه که امروز جشن پایان آن برگزار شد، "حافظ اسد "مقام هفتم را کسب کرد.!

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اسماء اسد همسر بشار اسد با حضور در میان دانشجویان برتر، از برندگان 10 رتبه نخست در این رقابتها تجلیل کرد.

همسر رییس جمهوری سوریه در مراسمی که در مرکز فرهنگی و هنری "الاسد" در دمشق برگزار شد، گفت: بسیاری گمان می کردند که طرح المپیاد به سبب جنگ متوقف خواهد شد؛ اما این مسابقات به مثابه چالشی بود تا برای جهانیان ثابت کنیم که جوانان سوریه اهل معرفت و دانش و پیشرفت هستند و می توانند از میهن خود دفاع کرده و آن را توسعه دهند تا همچنان تحت هر شرایطی میراث تمدنی، تاریخی و فرهنگی سوریه حفظ گردد.

وی خاطرنشان کرد که سوریها تاریخ، فرهنگ وتمدنی7 هزار ساله دارند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اسما اسد افزود: هر ملتی سهمی از دردها، چالشها، جنگها، آوارگی و قتل و کشتار می برد؛ سهم سوریه نیز مقابله با بربرها(وحشی ها) است. ملتهای اصیل می توانند بار دیگر رو پای خود بایستند... جنگ فقط بر قدرت و صلابت ما افزود.

حافظ اسد دانشجوی سوری که رتبه هفت در درس ریاضیات را از آن خود کرده است، در این مراسم گفت: تجربه مشارکت در المپیاد از لحاظ علمی و اجتماعی تجربه ای بسیار مفید بوده است؛ من از این مسابقات بسیار بهره بردم و بسیاری مسائل آموختم که از آنها در تحصیل خود بهره خواهم گرفت؛ همچنین این مسابقات تاثیر مثبتی بر شخصیت من گذاشت.

وی با اشاره به اینکه ریاضیات درس مورد علاقه اش از دوران کودکی بوده است، به دوستان خود توصیه کرد که تمام تلاش خود را بکار گیرند تا در المیپاد مشارکت کنند زیرا این مسابقات تجربه ای منحصر به فرد است و دانشجویان می توانند از طریق آن تمام توانایی های خود را به نمایش بگذارند و استعدادهای علمی خود را شکوفا کنند؛ المپیاد، محلی مناسب برای آنهایی است که خواهان کسب نتایج چشمگیر هستند.

گفتنی است تیم های المپیاد علمی سوریه که در رقابتهای جهانی سال گذشته شرکت کردند، 4 مدال و 5 تقدیرنامه در المپیاد شیمی، فیزیک، ریاضیات و انفورماتیک کسب کردند.

پربیننده ترین خبرها