بهانه جدید آمریکا برای حملات هوایی در افغانستان

بهانه جدید آمریکا برای حملات هوایی در افغانستان
پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 - 13:24

رئیس جمهور آمریکا اختیارات جدیدی را به پنتاگون برای حمله به مواضع "داعش" در افغانستان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "واشنگتن پست" به نقل از مسؤولان آمریکایی خاطرنشان کرد که این موضوع به معنای آن است که این کشور تصمیم گرفته عملیاتی مستمر ضد داعش را در خارج از عراق و سوریه آغاز کند.
واشنگتن پست به نقل از یکی از مسؤولان پنتاگون بدون اشاره به نام وی تأکید کرد، هفته گذشته تصمیم های جدیدی برای مداخله نظامی گرفته شد که بر اساس آن فرماندهان نیروهای آمریکایی در افغانستان اجازه دارند مانند حملاتی که ضد عناصر القاعده انجام می دهند، عناصر داعش را نیز هدف حملات هوایی قرار دهند.
به گفته این مسؤول، بر اساس تصمیم های جدید، آمریکا می تواند حملات به داعش در افغانستان را گسترش دهد؛ زیرا طبق قوانین قبلی حملات هوایی فقط برای 3 هدف صورت می گرفت که عبارت بودند از: حمایت از نیروهای بیگانه، کمک به سربازان افغان در مقابل جنایتهای دشمن، هدف قرار دادن القاعده و عناصر مسلح وابسته به این تشکیلات.
یک مسؤول آمریکایی دیگر تأکید کرد که ارتش آمریکا قبلا نیز عناصر داعش در افغانستان را هدف قرار داده بود، ولی آن حملات به دلیل اهداف خصمانه آنان صورت گرفت، و نه وابستگی آنان به داعش.
ادعای نبرد با القاعده درحالی است که این گروه تروریستی طبق اذعان مسؤولان آمریکایی توسط خود این کشور در دهه هشتاد میلادی در افغانستان تشکیل شد.
گروه تروریستی داعش نیز که پس از آغاز بحران سوریه اعلام موجودیت کرد، ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکراتی مشابه با القاعده دارد که برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها