واکنش نماینده عراقی به ادعای پاکسازی مذهبی در المقدادیه

واکنش نماینده عراقی به ادعای پاکسازی مذهبی در المقدادیه
جمعه 2 بهمن 1394 - 14:43

نماینده مردم دیالی در پارلمان عراق، ادعای وجود پاکسازی مذهبی و تغییر بافت جمعیتی این استان از جمله شهر المقدادیه را تکذیب و اعلام کرد: بین المللی کردن حوادث مقدادیه، به روند سیاسی عراق، کمکی نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رعد الماس" نماینده مردم استان دیالی عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان این کشور گفت: در استان دیالی و به طور ویژه استان مقدادیه، امنیت برقرار است و هیچ گونه نشانه ای از پاکسازی نژادی و مذهبی در آن به چشم نمی خورد.
وی افزود: المقدادیه در امنیت کامل است و شایعات منتشر شده از سوی برخی از نمایندگان در راستای بزرگنمایی درباره وضعیت امنیتی این شهرستان صورت می گیرد.
الماس با تأکید بر اینکه نیروهای امنیتی یکی از متهمان به دست داشتن در جنایات المقدادیه را دستگیر کرده و یک متهم دیگر را به هلاکت رسانده اند از نمایندگانی که ادعای وجود پاکسازی مذهبی در این استان را مطرح می کنند خواست به دیالی سفر کرده و از امنیت موجود در آن اطمینان یابند.
رعد المس تأکید کرد: بین المللی کردن قضیه مقدادیه بدون ارائه هیچ گونه دلیل و اسناد قانونی، هیچ کمکی به روند سیاسی نخواهد کرد.
فرمانده پلیس استان دیالی پیش از این اعلام کرده بود اوضاع امنیتی شهرستان المقدادیه باثبات است و مهاجمان به مساجد، افرادی قانون شکن بوده و هیچ ارتباطی با گروههای مسلح ندارند. وی همچنین از شهروندان خواست برای دستگیری عوامل این حملات با پلیس عراقی همکاری کنند.
یادآور می شود به دنبال حملات دو هفته پیش داعش به منطقه البغداد الجدیدة و کشته شدن شمار از شهروندان عراقی، عده ای اغتشاشگر، اقدام به آتش زدن چند مسجد در منطقه المقدادیه واقع در استان دیالی کردند. این امر باعث به وجود آمدن تنش مذهبی در این استان شد و شماری از نمایندگان پارلمان عراق، با هدف بهره برداری سیاسی اعلام کردند این موضوع را بین المللی خواهند کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها