مالیات‌های جدید، راهکار کویت درمقابله با کاهش درآمد نفت

مالیات‌های جدید، راهکار کویت درمقابله با کاهش درآمد نفت
جمعه 2 بهمن 1394 - 21:43

وزیر دارایی کویت از اعمال 4 نوع مالیات جدید و حذف یارانه از کالاهای اساسی به منظور مقابله با کاهش درآمد نفت سخن گفت.

پایگاه اینترنتی "رای الیوم" به نقل از "انس الصالح" گزارش داد، اهمیت اجرای این سیاست به خاطر افزایش درآمد دولت در سایه اوضاع اقتصادی فعلی و تاثیر بهای نفت در بودجه کل و مقابله با کسر بودجه است.
الصالح گفت، این سیاست با اعمال مالیات مستقیم شخصی، مالیات بازرگانی، مالیات غیر مستقیم مانند مالیات های خدماتی و مالیات مصرفی می باشد.   
وی افزود که دولت تلاش دارد هزینه های دولتی را بهینه سازی نماید.
شیخ "صباح الاحمد الجابر الصباح" تاکید کرد که دولت کویت قصد حذف یارانه از کالاهای اساسی مانند سوخت، آب و برق و افزیش بهای آن برای مقابله با کاهش درآمد نفتی را دارد.
کویت در 16 سال گذشته بیش از 600 میلیارد دلار مازاد درآمد نفت داشت، اما پیش بینی شده که در سال مالی فعلی که 31 مارس 2016 پایان می یابد، با 23 میلیارد دلار کسری بودجه مواجه شود.
نفت از سال 2014 تاکنون با کاهش حدود 80 درصدی قیمت مواجه بوده و این در حالی است که 94 درصد بودجه دولتی کویت از فروش نفت تامین می شود. 
جمعیت کویت در سال ۲۰۱۴ میلادی ۴٫۱ میلیون نفر بود که ۱٫۲ میلیون نفر آنان شهروند کویت و بقیه خارجی ساکن کویت بوده اند.
تولید نفت کویت که از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بوده و 10 درصد ذخایر اثبات شده نفت جهان را در اختیار دارد، 3 میلیون و 300 هزار بشکه در روز است و بدین ترتیب کویت به ازای هر نفر از شهروندان خود، تقریبا روزی 3 بشکه نفت صادر می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها