گستاخی سفیر سعودی علیه بسیج مردمی عراق

گستاخی سفیر سعودی علیه بسیج مردمی عراق
يکشنبه 4 بهمن 1394 - 11:11

سفیر عربستان در عراق با مطرح کردن اظهاراتی فتنه‌انگیزانه و گستاخانه علیه نیروهای بسیج مردمی، مدعی شد که این نیروها در جامعه عراق مقبولیت ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ثامر السبهان" شنبه شب در مصاحبه با شبکه سومریه نیوز مدعی شد: "مخالفت کردها و الانبار با ورود بسیج مردمی به مناطق آنان بیانگر مقبولیت نداشتن این نیرو در جامعه عراق است."
السبهان در بخش دیگری از اظهارات مداخله جویانه و فتنه انگیزانه خود، گفت: "چرا دولت عراق با وجود نیروهای مسلح سنی مانند شیعه موافقت نمی کند و سلاح فقط در دست بسیج مردمی است."
درحالیکه شمار قابل توجهی از مسؤولان، شخصیتها و فعالان سیاسی و رسانه‌ای عراقی، بارها از دخالتهای عربستان انتقاد کرده و این کشور را مسؤول به وجود آمدن گروه‌های تروریستی در عراق معرفی کرده و حامی این گروه‌ها می‌دانند، السبهان مدعی شد که "ایران درحال دخالت در امور داخلی عراق است". 
السبهان با بیان اینکه گروه‌هایی که باعث حوادث شهرستان المقدادیه شده‌اند تفاوتی با داعش ندارند، خواستار مشخص شدن نقش بسیج مردمی در این حوادث شد.
السبهان درباره اظهارات مداخله جویانه و توهین آمیز وزیر امورخارجه بحرین برای انحلال بسیج مردمی در عراق، گفت: "کسی که به خطبه‌های نماز جمعۀ آقای سیستانی و اظهارات آقای مقتدی صدر گوش دهد، نگرانی مراجع دینی شیعه درخصوص این موضوع را احساس می‌کند."
"احمد الاسدی" سخنگوی بسیج مردمی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات سفیر سعودی در شبکه سومریه نیوز عبور از همه مرزها و اختیارات دیپلماتیک است.
الاسدی افزود: این اظهارات سفیر سعودی، بیانگر اهداف از پیش طرح ریزی شدۀ یک دولت حامی تروریسم برای اعزام سفیر است تا نماینده آن در کشوری باشد که هنوز خون فرزندان آن به دلیل تروریسم و داعشی ها و عناصر انتحاری آن دولت در حال ریخته شدن است.

وی از دولت عراق و وزارت امورخارجه خواست سفیر سعودی را اخراج، و او را به خاطر اظهارات گستاخانه علیه مردم و بسیج مردمی و دروغ پردازی و تحریک و تلاش برای فتنه انگیزی بین مردم، مجازات کند.

پربیننده ترین خبرها