باوجود شهادت 150 فلسطینی؛

عباس: همکاری امنیتی با اسرائیل ادامه می یابد

عباس: همکاری امنیتی با اسرائیل ادامه می یابد
يکشنبه 4 بهمن 1394 - 15:24

باوجود شهادت بیش از 150 شهروند فلسطینی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نه تنها بر ادامه همکاری امنیتی با رژیم اسرائیل تاکید کرد بلکه گفت که جلوی مقاومت فلسطینی ها در برابر این رژیم را خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از رویترز محمود عباس در دیدار با تعدادی از روزنامه نگاران در دفتر خود در رام الله گفت: "هماهنگی امنیتی تا این لحظه ادامه دارد ... ما وظیفه خود را به کاملترین شکل انجام می دهیم... ما جلوی هر نوع اقدامی را که ممکن است در هر گوشه و کناری رخ دهد، می گیریم".

وی افزود: "وظیفه نهادهای امنیتی این است که مانع وقوع هرگونه ناامنی شوند.. به عبارت دیگر هر کسی که علیه امنیت فعالیت کند، دستگیر خواهد شد".

این اظهارات محمود عباس درحالی مطرح می شود که درگیری بین فلسطینیها و ارتش رژیم صهیونیستی در چارچوب انتفاضه قدس وارد چهارمین ماه خود شده است. نیروهای رژیم صهیونیستی از ابتدای ماه اکتبر گذشته تاکنون بیش از 150 فلسطینی را در کرانه باختری، شهر قدس و نوار غزه به شهادت رسانده اند. 

محمود عباس سپس درصدد توجیه جلوگیری نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان از مقاومت فلسطینیان در برابر تجاوزگری صهیونیستها برآمد و از اقدام سرویسهای امنیتی خود برای جلوگیری از رسیدن معترضان فلسطینی به محل تماس با نیروهای رژیم اشغالگر یا بازداشت فلسطینی ها توسط این دستگاهها دفاع کرد و مدعی شد: نهادهای امنیتی فقط به دنبال تأمین امنیت فلسطینیها و حمایت از این سرزمین هستند.

وی افزود: "نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان به دستور خود من، وظایفشان را انجام می دهند. اجازه نمی دهم کسی مرا به جنگ ناخواسته بکشاند".

رئیس تشکیلات خودگردان تصریح کرد که نمی خواهد درگیر جنگ نظامی شود. او با این حال مدعی شد که از قیام مردمی و مقاومت مردمی مسالمت آمیز حمایت می کند.

محمود عباس در پاسخ به سؤالی درباره مسأله تعیین جانشین گفت که این موضوع در دست بررسی است. 

پربیننده ترین خبرها