نماینده عراقی:

نقشۀ آمریکا برای تجزیه عراق به بهانه آزادسازی نینوا

نقشۀ آمریکا برای تجزیه عراق به بهانه آزادسازی نینوا
يکشنبه 4 بهمن 1394 - 19:05

نماینده پارلمان عراق به دولت درخصوص نقشه آمریکا و طرفهای شناخته شده برای تجزیه این کشور به بهانه آزادسازی نینوا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز "عبدالسلام المالکی" روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن در سال‌های گذشته با کارهای خود و برخورد دوگانه با مسائلی که به حاکمیت عراق ضربه زده است -مانند مقابله نکردن با داعش در نخستین روزهای حمله این گروه تروریستی به عراق یا سکوت دربرابر اقدام ترکیه در نقض حاکمیت عراق – ثابت کرده که کاری برای منافع عراق انجام نمی دهد بلکه فقط به دنبال منافع خود است و سیاست آشکاری را برای تجزیه منطقه در پیش گرفته است.
المالکی افزود: درصورتیکه دولت زیر بار توطئه آمریکا برود، از نظر تاریخی در مقابل مردم عراق مسؤول خواهد بود، زیرا با این کار وحدت عراق را به خطر خواهد انداخت و از توطئه ها و اهداف طرفهای شناخته شده برای تجزیه عراق دنباله روی خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد که عراقی ها هیچگاه اجازه نمی دهند چنین اتفاقی روی دهد.
المالکی اظهار داشت: وحدت و حاکمیت عراق خط قرمز است و عراقی‌ها از طریق نبرد با داعش ثابت کردند که می توانند با جان خود از سرزمینشان دفاع کنند و نیازی به کمک بیگانه ندارند.
وی هشدار داد: در صورت اقدام واشنگتن در اعزام حتی یک سرباز به عراق به هر بهانه‌ای بدون درخواست دولت یا موافقت پارلمان، واکنشهایی غیرقابل پیش بینی اتفاق خواهد افتاد و پارلمان نیز موضعی قوی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.
"اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا دیروز (یکشنبه) اعلام کرد لشکر 101 به هدف زمینه سازی برای آزادسازی موصل به عراق اعزام خواهد شد. کارتر جمعه گذشته نیز گفته بود که ائتلاف آمریکا باید شهرهای موصل و رقه را بازپس بگیرد و وی برای این کار از نیروی زمینی استفاده خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها