گزارش العالم از کارزار اسرای فلسطینی +فیلم

يکشنبه 4 بهمن 1394 - 21:19

رام الله (العالم) – اسرای فلسطینی در تلاش برای رسیدن به آزادی از دست رفتۀ خود و اعتراض به شرایط بازداشت، دست به اعتصاب غذا زده اند و اشغالگران نیز بر خلاف قوانین حقوق بشری با تغذیه اجباری که ممکن است جان اسرا را با خطر بیشتر مواجه کند، به مقابله با آنان می پردازند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، از رام الله، سامر العیساوی، خضر عدنان، محمد علان و محمد القیق به اسوه های صبر و مبارزه با اشغالگران صهیونیست در زندان تبدیل شده اند.
آنها نیز مانند صدها نفر دیگر وارد کارزار با رژیم صهیونیستی شده اند و سلاحشان شکم خالی است و با اعتصاب غذای خود حماسه های بی نظیری را رقم زده اند.
احسان سالم عضو شورای مرکزی ملی فلسطین در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: اسیر فلسطینی سلاحی غیر از اعتصاب غذا ندارد و ما باید به عنوان ملت عربی و فلسطینی، اسیران دربند رژیم صهیونیستی را از بیرون زندان حمایت کنیم زیرا صهیونیست ها با آنها رفتاری نژادپرستانه دارند.
این کارزار برای اسرای فلسطینی یا به شهادت ختم می شود و یا به پیروزی. برخی از آنها با اراده ای قوی بر زندانبان خود فائق آمده اند و برخی دیگر با روش های شیطانی توسط اشغالگران از ادامه راه بازمانده اند که یکی از آنها تغدیه اجباری است که بر اساس همه قوانین بین المللی ممنوع است.
امین شومان رئیس هیات عالی پیگیری امور اسرا و آزادگان فلسطینی در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، اسرا حق دارند به سیاست های انتقامجویانه علیه خود اعتراض کنند و از خوردن غذا و آب خودداری کنند.
وی افزود: این یک حق طبیعی است که همه عرف ها و منشورهای بین المللی آن را تضمین کرده اند اما اسرائیل چون نمی خواهد اسرا با اعتصاب غذا به اهداف خود برسند و پیروز شوند قانون تغذیه اجباری را در کنست (پارلمان) تصویب کرده است.
در خیابان های فلسطین در هر گوشه و کنار آن تجمع های اعتراض آمیزی در حمایت از اسرایی که اعتصاب غذا کرده اند، دیده می شود که از جامعه جهانی می خواهند به طور عادلانه به مسایل آنها رسیدگی شود.

پربیننده ترین خبرها