صحنه‌هایی دلخراش از زندگی اهالی فوعه و کفریا

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 11:43

خبرنگار شبكه خبري العالم در گزارشي به تشريح وضعيت انساني ناگوار شهرهاي الفوعه و كفريا در ريف ادلب در شمال سوريه پرداخت که همچنان در محاصره گروه های مسلح قرار دارد.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از سوریه گزارش داد، اهالی شهرهای فوعه و کفریا در حومه ادلب در شمال سوریه، به دلیل محاصره شدید با وضعیت انسانی دشواری روبرو هستند.
گروههای مسلح از ماهها پیش این دو شهر را محاصره کرده‌اند و از ورود مواد غذایی و بهداشتی ضروری به این دو شهر جلوگیری کرده و آن را مصادره می کنند.
علاوه بر این، عناصر گروههای مسلح به طور مداوم با گلوله‌های سنگین و راکت مناطق مسکونی این دو شهر را هدف قرار می دهند. همه این اقدامات تروریست ها در سایه سکوت و بی توجهی جهان عرب و جامعه بین المللی صورت می گیرد.
خبرنگار شبکه العالم در گزارش خود با پخش تصاویری از کودکان شهرهای تحت محاصره فوعه و کفریا از جمله کودکان شیرخواره که به دلیل نبود مواد غذایی دچار سوء تغذیه شده‌اند، افزود: این تصاویر متعلق به گذشته و جایی دور دست نیست بلکه بیانگر وضعیت کنونی کودکان شهرهای فوعه و کفریا است. این تصاویر متعلق به زمانی است که کشورها مدعی تمدن از گروههای مسلحی که این دو شهر را محاصره کرده اند، حمایت می کنند.
اهالی شهرهای فوعه و کفریا با گرسنگی شدید ناشی از محاصره روبرو هستند. این جنایتی جنگی در سایه سکوت جهانی است. این جنایت محصول اقدامات گروههایی است که مورد حمایت ترکیه و عربستان و قطر هستند.
خبرنگار العالم سپس سرنوشت یک کودک معلول را روایت می کند که بر اثر ترکش گلوله های سنگین عناصر مسلح و کمبود تجهیزات دارویی و پزشکی امید به راه رفتن را از دست داده و ولیچر نشین شده است.
این درحالی است که بیماران نیز درسایه نبود دارو و تجهیزات پزشکی به شیوه های ابتدایی درمان روی آورده اند؛ به گونه ای که انگار در قرن ها پیش به سرمی برند. آنها از دستگاههای تنفس دستی استفاده می کنند تا شاید بتوانند با آن جان بیماری را نجات دهند. همه اینها درسایه سکوت جامعه جهانی صورت می گیرد.
گروههای مسلح همچنان از ورود نان و دارو و شیر به داخل این دو شهر جلوگیری می کنند. حجم مواد غذایی که وارد شهرهای فوعه و کفریا می شود، کفاف نمی‌کند و اهالی این دو شهر همچنان منتظرند تا وجدان انسانی بین المللی بیدار شود و به یاری آنها بشتابد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها