زنان اوگاندایی هم از کار در عربستان ناراضی‌اند

زنان اوگاندایی هم از کار در عربستان ناراضی‌اند
دوشنبه 5 بهمن 1394 - 16:14

اوگاندا در پی بدرفتاری کارفرمایان عربستانی با زنان خدمتکار اوگاندایی، کار کردن اتباع خود در عربستان را ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  تنها زنان خدمتکاران مغربی نیستند که از بدرفتاری در عربستان رنج می برند، بلکه حتی زنان خدمتکار اوگاندا نیز به رفتار ناشایست عربستانی ها معترضند و پس از انتشار اخباری درباره ممنوعیت کار کردن زنان خدمتکار مغربی را در عربستان، "مورولی موکاسا" وزیر کار اوگاندا هم تصمیم گرفته کار کردن زنان خدمتکار اوگاندایی را در خانه های عربستان ممنوع کند. 

سایت خبری «هسپرس» مغرب نوشت: وزیر کار اوگاندا کارفرمایان عربستانی را متهم کرده که با خدمتکاران زن بدرفتاری می کنند. در همین حال سازمان های ذی ربط در عربستان از این تصمیم ابراز تعجب کردند، زیرا این تصمیم بدون اطلاع مقامات مربوطه اتخاذ شده است.  

روزنامه الوطن عربستان هم در این باره نوشت: اوگاندا تابستان گذشته با عربستان توافقنامه ای امضا کرد که به شهروندان اوگاندایی اجازه می دهد در عربستان در منازل کار کنند، اما تصمیم دولت اوگاندا با استناد به اظهارات زنان خدمتکار که در منازل عربستانی ها کار می کنند، اتخاذ شده است. این زنان از بدرفتاری و تحقیر و توهین و محروم بودن از حقوق اولیه شکایت دارند.

در همین حال خالد ابا الخیل مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت کار عربستان گفت: هیچ تصمیم رسمی از اوگاندا از طریق وزارت خارجه عربستان به این وزارتخانه ارسال نشده است.  

زنان خدمتکار مغربی نیز بارها تاکید کرده اند که در عربستان با آن ها بدرفتاری شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها