ده ها کشته بر اثر انفجار انتحاری در حمص

ده ها کشته بر اثر انفجار انتحاری در حمص
سه شنبه 6 بهمن 1394 - 21:01

حمص (العالم) – فرماندار "حمص" اعلام کرد: انفجار تروریستی امروز در پست بازرسی خیابان "الستین" در اطراف "حی الزهراء" 22 شهید و 17 زخمی برجای گذاشت.

"طلال البرازی" در گفت و گو با شبکه خبری "العالم" افزود: یک خودروی بمب گذاری شده با پلاک جعلی در پست بازرسی شناسایی شد اما راننده که انتحاری بود قبل از دستگیری، خودرویش  را منفجر کرد. 
وی ادامه داد: سپس یک انتحاری دیگر با کمربند انفجاری خود را میان مردمی که برای کمک به مجروحان آمده بودند، منفجر کرد.
البرازی تصریح کرد، انفجار در منطقه حی الزهراء اتفاق افتاد که به دور از مناطق مربوط به شرق حمص است که شامل توافق آشتی می باشد.  
فرماندار "حمص" در خصوص علت این انفجارها گفت: وقتی ارتش پیروزی هایی را محقق می کند و آشتی ملی انجام می شود، تروریست ها برای جبران شکست های خود به چنین انفجارهای ضد بشری و تروریستی روی می آورند که پیشتر در حمص، "قامشلی" و "حلب" اتفاق افتاده بود.
البرازی افزود: اقدام تروریستی آنان تلاشی مذبوحانه برای هدف قرار دادن جبهه داخلی و آشتی ملی به دنبال موفقیت های ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم در این سرزمین است.
وی گفت: تدابیر امنیتی اتخاذ شده مانع از ورود خودرو تروریست انتحاری به محله حی الزهراء شد به همین دلیل آن را در جاده ای منفجر کرد که خودروها از حمص به طرف "حماه"، "السلمیه" و حلب تردد می کردند. 
شهر حمص در غرب سوریه واقع است.

پربیننده ترین خبرها