سرکرده داعش در امارات کیست ؟

سرکرده داعش در امارات کیست ؟
سه شنبه 6 بهمن 1394 - 23:08

فردی که در امارات به تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی" داعش" متهم شده، خود را به عنوان سرکرده این گروه در امارات معرفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه امنیت کشور امارات در ابوظبی اواخر دسامبر گذشته، " محمد ع " را به تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش متهم کرد.

سایت "رأی اليوم" درگزارشی نوشت این متهم 34 ساله به برنامه ریزی برای ارتکاب حملات تروریستی در داخل با استفاده از مواد منفجره متهم شده است.

رسانه های محلی امارات روز سه شنبه تأکید کردند که بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی 2 تن از شاهدان به دادگاه، این متهم از طریق شبکه های اجتماعی با " ابوبکر بغدادی" سرکرده داعش بیعت کرده بود. وی پس از آن خودش را "امیر" این گروه تروریستی در امارات معرفی کرد.

روزنامه " البیان" امارات به نقل از یکی از این شاهدان نوشت " این متهم با همسرش در اجرای حملات تروریستی در داخل امارات فعالیت کرده است".

این متهم ، همسر" آلاء بدر الهاشمی " زن 30 ساله اماراتی معروف به " شبح الريم" است که ژوئیه 2015 پس از محکوم شدن به کشتن یک معلم زن آمریکایی دراوایل همان سال به منظور" اقدام تروریستی" و به علت " افراط گرایی" اعدام شد.

روزنامه " دِ نشنال " هم نوشت که یک رایانه و یک سی دی درمیان وسایل متهم به دست آمد که صدها تصویر درباره تهیه مواد منفجره درآن وجود داشت و درآن تبلیغاتی متعلق به داعش از جمله نوارهای صوتی البغدادی پیدا شد.

خبر دیگر اینکه،" تیسیر النجار" روزنامه نگار اردنی حدود 50 روز است که در زندان های امارات به سر می برد و در سایه سانسورهای تبلیغاتی و فرهنگی ، هیچ اطلاعاتی از وی در دست نیست، و فعالان از مسؤولان اردنی خواسته اند است که برای تعیین شدن سرنوشت او اقدام کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها