محاصره کامل داعش در حومه شرقی حلب + ویدیو

چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 12:44

سوریه (العالم) ـ ارتش سوریه و هم پیمانانش با پیشروی در دو محور حومه شرقی شهر حلب، عناصر گروه تروریستی داعش را در شهرهای الباب و تادف زیر آتش گرفتند و عناصر این گروه را در ناحیه نیروگاه برق حرارتی شهر حلب به محاصره در آوردند.

خبرنگار شبکه خبری العالم از حومه حلب با اعلام این خبر افزود: ارتش سوریه و هم پیمانانش کنترل خود را در عمیق حومه شرقی شهر حلب گسترش دادند. واحدهای ارتش درحال نبردهای شدید با عناصر مسلح داعش در ناحیه شرقی به ویژه اطراف شهرهای تادف و الباب هستند. نیروهای ارتش سوریه در آستانه ورود به این دو شهر قرار دارند.
یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: ما هم اکنون در تپه حطابات هستیم که ناحیه ای تعیین کننده در منطقه مشرف بر روستای حطابات و عین الجماجمه و سایر روستاهای مجاور به شمار می رود. ارتش سوریه و همپیمان آن، گروههای مسلح تروریست را در این منطقه پاکسازی کرده اند.
* تنگ تر شدن حلقه محاصره داعش در ناحیه نیروگاه برق حرارتی
محور شمال شرقی حومه حلب نیز شاهد نبردهای شدید ارتش برای تنگ تر کردن محاصره ناحیه نیروگاه برق حرارتی است که عناصر مسلح داعش در آنجا سنگر گرفته اند. ارتش در طول ساعات گذشته شهرک القطر و تپه حطابات را به کنترل خود در آورد.
ارتش سوریه همچنین نواحی اطراف عین الحنش و عین الجماجمه و العوینه را به کنترل در آورده است تا از این طریق، عناصر مسلح مستقر در این نواحی را به محاصره در آورد.
* پیشروی ارتش در نواحی عین الحنش و عین الجماجمه
این فرمانده میدانی گفت: شمار زیادی از عناصر مسلح در حطابات و القطر کشته شدند و ما درحال پیشروی در ناحیه عین الجماجمه و عین الحنش هستیم. پیشروی سریع ارتش در حومه شمالی حلب با اقدام داعش در ارسال دهها خودروی بمبگذاری شده به سمت مواضع ارتش همراه بود که این خودروها قبل از رسیدن به اهداف خود منهدم و عناصر داخل آن کشته شدند. واحد توپخانه ارتش نیز محل تجمع عناصر مسلح و تونل های آنها در این مناطق را هدف قرار داد.

پربیننده ترین خبرها