دیده بان حقوق بشر فاش کرد:

دروغگویی انگلیس درباره حملات عربستان به یمن

دروغگویی انگلیس درباره حملات عربستان به یمن
پنج‌شنبه 8 بهمن 1394 - 15:05

سازمان دیده بان حقوق بشر با تاکید بر دروغ گویی دولت انگلیس در ارتباط با نقض نشدن قوانین انسانی در جنگ عربستان علیه یمن و استناد به گزارش جدید سازمان ملل متحد در این باره گفت: لندن باید فروش سلاح به ریاض را متوقف کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "دیوید میفام" مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر در انگلیس با اشاره به گزارش جدید سازمان ملل درخصوص حمله گسترده و سازمان یافته ائتلاف تحت رهبری عربستان به غیرنظامیان در یمن خاطرنشان کرد، اظهارات تقریبا یکساله فیلیب هاموند وزیر خارجه انگلیس درخصوص اینکه هیچ دلیلی مبنی بر نقض قوانین در جنگ عربستان علیه یمن وجود ندارد، دروغ و گمراه کننده بوده است.

وی افزود: هاموند این ادعا را با وجود اسناد سازمان های حقوق بشر بین المللی تکرار کرد. این سازمانها موارد متعدد نقض حقوق بشر را با جزئیات ارایه کرده اند. خود دیده بان حقوق بشر 36 مورد حملات هوایی غیرقانونی ائتلاف تحت رهبری سعودی را مستند سازی کرده و اسامی 500 غیرنظامی به قتل رسیده در این حملات را جمع آوری کرده است.

هاموند به تازگی در مجلس عوام انگلیس گفت که در جنگ عربستان علیه یمن موارد نقض قوانین انسانی وجود ندارد و به مشارکت کارشناسان و نظامیان انگلیسی در این جنگ اذعان کرد.

میفام مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر در انگلیس گفت: گزارش جدید کارشناسان سازمان ملل با ادعاهای وزرای انگلیسی و اظهارات مکرر آنها درخصوص رفتار نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان در تضاد است. دولت انگلیس اکنون نخواهد توانست دلایل محکم و پر شمار نقض خطرناک قوانین انسانی در جریان جنگ عربستان علیه یمن را انکار کند لذا در وهله اول باید ارسال هرگونه سلاح یا تجهیزات نظامی را به عربستان و سایر کشورهای ائتلاف تحت رهبری وی متوقف کند زیرا فقط در طول سه ماه گذشته، مجوز صادرات بیش از یک میلیارد پوند سلاح انگلیسی اعم از بمب، موشک، خمپاره و نظایر آن به عربستان صادر شده است.

وی افزود: در وهله دوم نیز انگلیس باید به موضع فریبکارانه خود در قبال تحقیقاتی که هاموند بارها و مکرر درباره آن سخن گفت، پایان دهد و تحقیقات صورت گرفته درباره نقض قوانین جنگ در یمن را تایید کند.

پربیننده ترین خبرها