شناسایی هماهنگ کننده 3 حملۀ مرگبار داعش در ترکیه

شناسایی هماهنگ کننده 3 حملۀ مرگبار داعش در ترکیه
جمعه 9 بهمن 1394 - 14:47

دادستانی ترکیه با افشای نام هماهنگ کننده داعش، از وجود ارتباط مستقیم بین 3 حمله خونبار این گروه تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه "ان تی وی" ترکیه به نقل از دادستانی کل این کشور اعلام کرد این تحقیقات درباره 3 حمله انتحاری علیه فعالان کرد و هواداران آنان است که در دیار بکر ( 5 ژوئیه 2015 با 4 کشته) سروچ (20 ژوئیه 2015 با 35 کشته) و آنکارا (10 اکتبر 2015 با 103 کشته) روی داد.
بر اساس این گزارش، فردی که متهم به حمایت لجستیکی از این 3 حمله تروریستی است، یک تبعه ترکیه ای به نام "خلیل ابراهیم دورغون" است.
این فرد در آپارتمانی که عناصر داعش از آن در شهر "غازی عنتاب" ترکیه استفاده می کردند، اقامت داشت و قبل از ورود نیروهای امنیتی ترکیه به آن آپارتمان، خودش را منفجر کرد.
طبق اظهارات دادستانی کل ترکیه، دورغون در 19 ژوئیه 2015 یک انتحاری به نام "عبدالرحمن الاوغوز" را در استان "کلس" ملاقات کرد و او را به آپارتمان مذکور در غازی عنتاب منتقل کرد. روز پس آن هم آن انتحاری را به وسیله موتورسیکلت به مرکز فرهنگی "سروچ" منتقل کرد. در آن روز صدها تن از فعالان کرد ترکیه با تجمع در آن منطقه قصد داشتند به شهر "عین العرب" سوریه بروند تا در عملیات بازسازی آن شهر کمک کنند.
دورغون در اکتبر هم کمکهای مشابهی را به "یونس امیر" برادر انتحاری سروچ ارائه کرد و وی خودش را در 10 اکتبر در جریان تظاهرات کردها در آنکارا منفجر کرد.
همچنین تماسهایی بین دورغون و فرد انتحاری که خودش را در 5 ژوئیه در جریان تظاهرات کردهای ترکیه در دیار بکر منفجرکرد، وجود داشت.
این اطلاعات درحالی منتشر می‌‌شود که از آغاز بحران و جنگ در سوریه، شخصیتها و طرفهای بسیاری در دنیا ترکیه را به حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه متهم کرده و از ترکیه خواسته‌اند، با کنترل مرزها مانع از ورود تروریستها به خاک سوریه و عراق شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها