حکیم: عربستان امنیت مساجد را تأمین کند

حکیم: عربستان امنیت مساجد را تأمین کند
جمعه 9 بهمن 1394 - 23:07

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در مسجد امام رضا (ع) در "احساء" عربستان، اقدام جدی مقامات ریاض برای تامین امنیت مراکز عبادی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید عمار حکیم با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: ما ضمن محکوم کردن انفجار مسجد امام رضا (ع) در شهر الاحساء، از مقامات عربستان سعودی افزایش تلاش برای تامین امنیت عبادتگاه ها و جان شهروندان را خواستاریم.
وی ادامه داد: قبل از انفجار مسجد امام رضا (ع)، مسجد امام صادق (ع) منفجر شده بود، همان موقع نهادهای امنیتی عربستان باید موضوع را جدی می گرفتند تا چنین اقدامات تروریستی در این کشور تکرار نشود.
وی همچنین جامعه جهانی را به تلاش جدی برای نابودسازی تروریسم داعشی و خشک کردن منابع فکری و مالی آن فراخواند و آن را خطری نامید که موجودیت بشریت را هدف قرار داده است.  
انفجار انتحاری و پس از آن تیراندازی امروز جمعه در مسجد امام رضا به شهادت دست کم 4 نفر و زخمی شدن شماری از نمازگزاران انجامید. این اولین انفجار از این نوع در سال 2016 است.
استان احساء از بزرگترین استان های عربستان سعودی است. مساحت تقریبی این استان در حدود ۵۳۶٬۰۰۰ کیلومتر مربع است که تقریباً یک‌ چهارم مساحت کشور می باشد. جمعیت شهر احساء بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۴ میلادی در حدود ۹۰۰٬۰۰۰ نفر بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها