حمایت عربستان از داعش ادامه دارد

حمایت عربستان از داعش ادامه دارد
شنبه 10 بهمن 1394 - 15:12

طی مدت یک سال 5 بار به مساجد و اماکن عبادی در عربستان حمله شد، و هربار مسؤولان سعودی درمقابل درخواستهای مکرر برای مقابله با طایفه گری و فتنه انگیزی سکوت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "دعاء سویدان" در مطلبی در روزنامه الاخبار لبنان نوشت:

به نظر می رسد سناریوی حمایت شیوخ وهابیت و اصرار بر انکار منبعی که انتحاری های گروه تروریستی "داعش" از آن تغذیه می شوند، ادامه دار باشد.
چند ساعت قبل از حمله به مسجد امام رضا (ع) در "احساء"، "سعد البریک" خطیب سعودی میهمان "بدر محمد جلوی آل سعود" استاندار احساء بود.
منابع رسمی سعودی گفتند، طرفین درباره به اصطلاح راهکارهای آگاه سازی اسلامی و معرفی "دین حق" به جامعه گفت و گو کردند. عنوان اصلی گفت وگوهای این دو وهابیت و آل سعود بود.
فیلم منتشر شده از جلسه ابن جلوی به وضوح بیانگر این موضوع است.
در این برنامه عضو گروه "اندرز و ارشاد زندانیان" که دارای اندیشه تروریستی است، دوباره به شیعیان حمله کرد و آداب مذهبی شان را شرک نامید.
وی از نظام آل سعود به خاطر جلوگیری از "مظاهر شرک" در سرزمین حرمین شریف تقدیر نمود.
البریک، میزبانش را خطاب قرار داد و گفت: "امروز در شرق و غرب عربستان آیا ضریحی را دیده اید که پرستش شود، خیر؛ علت چیست؟ جواب امنیت است، اگر امنیت مختل شود شرک و پرستش ضریح در سرزمینمان را شاهد خواهید بود." 
همه می دانند که وهابیت با شمشیر آل سعود باقی مانده و آتش داعش از تکفیر به منطقه "الشرقیه" و دیگر مناطق این سرزمین رسیده است.     
حدود دو ماه قبل چهارمین انفجار داعشی در عربستان در سال 2015 علیه یکی از مساجد شهر "نجران" به وقوع پیوست.
آن انفجار پس از دعوت به تصویب قانون جرم دانستن طایفه گری و جلوگیری از تحریک به تکفیر و قتل انجام شد.
اما مسؤولان دیگر بار به خواسته های اندیشمندان و دلسوزان گوش ندادند.   
این چنین است که صاحبان تفکر وهابیت به توجیه اقدام های جنایتکارانه علیه عبادتگاه ها و مساجد در عربستان پرداختند.  
روز هفدهم ژانویه 2016 فصل دیگری از گستاخی در این زمینه بود.
140 مبلغ تندروی وهابی در بیانیه ای، ادعاهایی را تحت عنوان "خطر اقلیت هایی که کوشش آنان حکمرانی بر اکثریت است" مطرح کردند.
این همان ادعای وهابیتی است که فضای کشور را پس از حمله انتحاری علیه حسینیه "الحیدریه" در شهر "سیهات" در استان "القطیف" پر کرد.
پس از این حمله پرسش های زیادی درخصوص بی توجهی مقام های آل سعود به موضوع تکفیری ها مطرح شد.  
پاسخ با سرعت از سوی "محمد البراک" عضو هیات علمی "دانشگاه ام القری" و "انجمن علمای مسلمان" داده شد که از مبلغان نفرت و خونریزی است. وی سخنان زشتی علیه شیعیان بر زبان جاری ساخت.  
این سخنان مکمل شیوه های سلطه جویانه، خشن و لجاجت آمیز دور اول انفجارهای خونین عربستان بود، در آن دو انفجار 8 ماه قبل در استان القطیف و شهر "دمام"، شمار زیادی به شهادت رسیده و زخمی شدند.    
پس از آن درخواستهای بسیاری برای مقابله با تکفیر و جرم دانستن تفرقه افکنی و فتنه انگیزی مطرح شد.
ولی برای سومین بار آل سعود گوشش بدهکار نبود و دست وهابیونش را حتی در حرم مکی بیشتر از گذشته در این زمینه بازگذاشت.
"محمد المحیسنی" امام مسجد "عایشه الراجحی" در مکه نمونه آن بود که سخنان تند و غیرواقعی پیرامون آنچه در یمن، سوریه و عراق جریان دارد، گفت.
امروز همان صحنه در منابر وهابیت سعودی تکرار شده و سیل شماتت، تکفیر و تحریک پس از انفجار مسجد امام رضا (ع) در این سرزمین آشکار می باشد گویی شیوخ کینه توزی با سوء استفاده از این جنایت به قربانیان آن اینگونه هشدار دادند که ما دیگران را به قتل شما تشویق می کنیم ولی باید ساکت باشید و اعتراض نکنید.  

پربیننده ترین خبرها