مالزی و سوئیس به دنبال اموال مفقود شده دولتی

مالزی و سوئیس به دنبال اموال مفقود شده دولتی
شنبه 10 بهمن 1394 - 23:05

العالم - دادستانی کل مالزی از آمادگی خود برای انجام تحقیقات مشترک با سوئیس درباره مفقود شدن 4 میلیارد دلار خبر داد که احتمال می رود به طور اشتباه از حساب های دولت مالزی به بانک های سوئیس منتقل شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از رویترز، بازپرس های سوئیسی احتمال می دهند که این دارایی های مفقود شده به حساب های متعلق به کارکنان سابق و فعلی مالزی و امارات در بانک های سوئیس منتقل شده باشد.

دادستانی کل سوئیس پیشتر به طور رسمی از مسئولان مالزیایی خواسته بود که درباره معاملات صندوق توسعه دولتی مالزی "1 MDB" درخصوص احتمال اینکه این صندوق قوانین سوئیس را نقض کرده باشد، تحقیق کند.

کمیته مبارزه با فساد مالزی روز چهارشنبه گذشته از تصمیم خود برای مطالبه بازنگری در تصمیم دادستانی کل این کشور درخصوص موضوع مربوط به حساب نجیب الرزاق نخست وزیر مالزی خبر داده بود.

نخست وزیر مالزی ژوئیه گذشته حدود 700 میلیون دلار را از سازمان های مرتبط با صندوق 1 MDB بین المللی از طریق حساب شخصی خود دریافت کرده بود و این مساله باعث شد "ماهاتیر محمد" نخست وزیر سابق وی را به گرفتن رشوه متهم کند.

دادستان کل مالزی در آن زمان اقرار کرد که این مبلغ را خاندان حاکم سعودی به صورت داوطلبانه به وی پرداخته اند، این درحالیست که مقامات سعودی تاکنون در این باره هیچ واکنشی نشان نداده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها