برگه‌های مهم حماس برای مبادله اسرا

برگه‌های مهم حماس برای مبادله اسرا
دوشنبه 12 بهمن 1394 - 10:37

گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: ما برگه هایی در دست داریم که امکان تبادل اسرای فلسطینی را میسر می کند از جمله یکی از نظامیان صهیونیستی که تل آویو از مرگ او در جنگ سال 2014 علیه نوارغزه خبر داده بود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ابو عبیده سخنگوی رسمی گردان های قسام گفت: مقاومت در نوارغزه «برگه هایی» در اختیار دارد که رژیم اسرائیل را وادار به آزادی اسرای فلسطینی می کند.

وی این سخنان را در مراسم یادبود حماس برای هفت نفر از نیروهای گردان های قسام در محله التفاح در شرق شهر غزه مطرح کرد که پنجشنبه گذشته هنگام بازسازی یکی از تونل های قدیمی به کار گرفته شده در نبرد با صهیونیستها ریزش کرد و منجر به شهادت آنان شد.

حماس از زمان جنگ 2014 علیه نوارغزه، سرنوشت شائول آرون و هادار گولدین دو نظامی صهیونیست که رژیم اسرائیل جسد آن ها را تحویل نگرفته، در هاله ای از ابهام نگه داشته است.

ابوعبیده به ارتش رژیم اشغالگر قدس هشدار داد اگر بخواهد جنگی علیه نوارغزه به راه بیندازد، مقاومت زمین را زیر پاهایش به لرزه درخواهد آورد و آنان را با آنچه که اصلا فکرش را نمی کنند، غافلگیر خواهد کرد.

وی تاکید کرد که آماده سازی و آماده شدن برای دفاع و ساخت تونل ها ادامه دارد و مقاومت توانسته است بعد از هر نبردی قدرت و توان خود را نشان دهد.

از سوی دیگر اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس روز جمعه در مراسم تشییع پیکر هفت نفر از نیروهای گردان های قسام، خاطرنشان کرد، به برکت تونل ها، مجاهدان ما در جنگ غزه و عملیات قهرمانانه مقابله با حملات دشمن توانستند نظامیان صهیونیستی را اسیر کنند. مجاهدان با استفاده از این تونل ها شائول آرون نظامی اسرائیلی را اسیر کردند.

خلیل الحیه از رهبران حماس نیز گفت: تونلی که این هفت نفر در آن شهید شدند، همان تونلی است که گردان های قسام از طریق آن شائول آرون را اسیر کردند.

پربیننده ترین خبرها