بن لادن چگونه به فکر حملات 11 سپتامبر افتاد

بن لادن چگونه به فکر حملات 11 سپتامبر افتاد
چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:02

گروه تروریستی القاعده برای نخستین بار فاش کرد که چگونه اسامه بن لادن به فکر انجام حملات 11 سپتامبر افتاد و برای اجرای آن برنامه ریزی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت "المرصد" القاعده در مطلبی در هفته نامه خود که "النشره" نام دارد، فاش کرد سرنگونی هواپیمای خط 990 شرکت هواپیمایی مصر در اقیانوس اطلس در سال 1990 الهام بخش اسامه بن لادن برای حملات 11 سپتامبر 2001 بود.
القاعده در این مطلب تأکید کرد که بن لادن پس از شنیدن داستان "جمیل البطوطی" کمک خلبان مصری که طبق گزارشهای آمریکایی به عمد هواپیمای مصری را سرنگون کرد، تصمیم گرفت دست به عملیات 11 سپتامبر بزند.
روزنامه انگلیسی "میرور" به نقل از این مطلب خاطرنشان کرد، اسامه بن لادن پس از اطلاع از این حادثه و کشته شدن 217 نفر که بیشتر آنان آمریکایی بودند، این سؤال را مطرح کرد که چرا هواپیما به یک ساختمان برخورد نکند؟
بن لادن پس از دیدار "خالد شیخ محمد" که به عنوان طراح اصلی حملات 11 سپتامبر شناخته می شود، نقشه سرنگون کردن هواپیماهای آمریکایی را مطرح کرد. اما قبل از این ماجرا شیخ محمد در حال طرح ریزی نقشه ای برای سرنگون کردن همزمان 12 هواپیمای آمریکایی بود.

پربیننده ترین خبرها