با وجود کمپین حفاظت از 8روستای فلسطینی؛

گاردین:اسراییل خانه های فلسطینیان را تخریب کرد

گاردین:اسراییل خانه های فلسطینیان را تخریب کرد
چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:54

روزنامه انگلیسی گاردین از اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تخریب شماری از خانه های فلسطینی ها در کرانه باختری و نقض قوانین بین المللی در این خصوص خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین در گزارشی به قلم پیتر بومونت در کرانه باختری نوشت: ارتش اسرائیل 23 خانه فلسطینی ها را در یکی از فقیرترین مناطق کرانه باختری ویران کرد. بلدوزرهای ارتش اسرائیل همچنین ساختمان هایی را که یکصد نفر در آن زندگی می کردند، تخریب کرد.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: این بلدوزرها خانه های فلسطینی ها را با وجود کمپین بین المللی برای حفاظت از هشت روستای واقع در این منطقه که اسرائیل آنجا را منطقه ای نظامی دانسته است، تخریب کردند. سازمان های حقوق بشری نیز اقدام رژیم اسراییل در خصوص اعلام منطقه نظامی درمحدوده این هشت روستا را رد کرده و نمی پذیرند. این سازمانها تاکید می کنند که اسرائیل حق ندارد در اراضی اشغالی مناطق نظامی ایجاد کند.

بلدوزرها این خانه ها را در دو ناحیه خربه جنبه و خربه حلاوه در مجاورت یکدیگر با خاک یکسان کردند.

خانوادهای آواره شده می گویند آنها سالها قبل از اشغال این مناطق توسط صهیونیستها در آنجا سکونت داشته اند.

اکنون آنان بر ویرانه خانه های خود، چادر برپا کرده اند.

این روزنامه در پایان به نقل از مریم - زن هفتاد ساله فلسطینی- که خانه اش را صهیونیستها ویران کرده اند، نوشت: من اینجا باقی خواهم ماند و خانه ام را بار دیگر خواهم ساخت. ما کشاورزیم و اینجا زمین ما است که در آن زندگی می کنیم.

پربیننده ترین خبرها