مسئول بلژیکی: به پناهجویان غذا ندهید!!

مسئول بلژیکی: به پناهجویان غذا ندهید!!
پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 - 13:03

استاندار استان "فلاندر شرقی" در بلژیک با طرح درخواست عجیبی از اهالی شهر زیبرگ برای خودداری از غذا دادن به پناهجویان، جنجال گسترده ای در این کشور به پا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کارل دوکالوئه استاندار استان ساحلی فلاندر شرقی در غرب بلژیک از اهالی شهر زیبرگ از توابع این استان خواست تا از غذا دادن به پناهجویان خودداری کنند. وی در توجیه این درخواست عجیب خود گفت که غذا دادن به پناهجویان، باعث هجوم هر چه بیشتر آنها به خاک بلژیک می شود !

کارل دوکالوئه این درخواست را دوشنبه گذشته در جریان یک برنامه رادیویی مطرح کرد که با انتقاد گسترده ای در روزنامه "هت لاتست نيوز" استان فلاندر شرقی روبرو شد.

گفتنی است این دسته از پناهجویان، اردوگاههای خود واقع در شمالی ترین نقطه فرانسه را ترک کردند و قصد داشتند از طریق بندر زیبرگ به انگلستان بروند.

شبکه "سی ان ان" تأکید کرد، کارل دوکالوئه درخواست خود را پس از آن مطرح کرد که اواخر هفته گذشته تعدادی از ساکنان زیبرگ برای غذا دادن به پناهجویان که اغلب سوری بودند، داوطلب شده بودند. البته درخواست این استاندر نتیجه معکوسی داشت و باعث شد تا اهالی این شهر عزم خود را برای فعالیتهای خیریه و کمک به تمام مهاجران و پناهجویان بیش از پیش جزم کرده و کمکهای خود را به تمام پناهجویانی که وارد این شهر بندری می شوند، دوچندان کنند.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز، اظهارات این استاندار را محکوم و تاکید کرد که خودداری از کمک یه پناهجویان، باعث افزایش رنج و مشکلات آنها می شود.

وزیر کشور بلژیک پیشتر اعلام کرده بود که اجازه برپایی اردوگاه برای پناهجویان در شهر زیبرگ را که به عنوان یک گذرگاه و مسیر ترانزیت معروف شده است، نمی دهد.

پربیننده ترین خبرها