انهدام 3 گروهک حامی داعش در تونس

انهدام 3 گروهک حامی داعش در تونس
شنبه 17 بهمن 1394 - 09:09

وزارت کشور تونس روزجمعه از انهدام سه باند تروریستی در استان المنستیر واقع در شرق این کشور خبر داد که در صدد اجرای نقش های داعش بودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور تونس اعلام کرد: این سه گروه با گروهی که خود را "اهل الحق" معرفی کرده بود و هفته پیش متلاشی شد، در ارتباط بودند.
این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، یگان های اطلاعاتی پلیس با تحقیقات صورت گرفته در استان المنستیر، 17 نفر از عناصر تروریستی که اقدام به رصد برخی نیروهای امنیتی و تحرکات و محل اسکان آنها و نیز رصد مراکز امنیتی کرده بودند و قصد حمله به این مراکز را داشتند، دستگیر کردند.
منابع امنیتی تونس همچنین گفتند: 6 نفر از عناصر تروریستی را هم صبح روز جمعه در شهر غار الدماء واقع در غرب تونس در مرز با الجزایر دستگیر کردند. یکی از آنها که یک دانش آموز است اعتراف کرد که چند ماه پیش به این گروه پیوسته است.

اجرای نقشه های داعش در تونس
اطلاعات منتشر شده، حاکی از آن است که این گروه تروریستی در جلسات خود همواره از گروه تروریستی داعش و چگونگی اجرای نقشه های آن در تونس به خصوص ترور مأموران امنیتی گفت وگو می کردند.
گفتنی است نیروهای امنیتی در استان المنستیر یک باند تروریستی متشکل از شش عضو را که نام "اهل الحق" را روی خود گذاشته بودند متلاشی کردند. این باند تروریستی قصد اجرای عملیات انتحاری و بمبگذاری در مراکز امنیتی و ترور نیروهای امنیتی تونس را داشت.
شایان ذکر است نیروهای امنیتی تونس ظرف چند ماه گذشته تعدادی باند را که مشکوک به داشتن ارتباط با گروههای تروریستی بودند متلاشی کرده اند. در این بین به دنبال وقوع حمله انتحاری به اتوبوس حامل گارد حفاظتی رئیس جمهور تونس در 24 نوامبر 2015 و کشته شدن 12 تن از این نیروها، وزارت کشور به حملات و عملیات ضد تروریستی خود شدت بخشیده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها