تروریست‌ها برای فرار به ترکیه مردم را کوچ می‌دهند

تروریست‌ها برای فرار به ترکیه مردم را کوچ می‌دهند
شنبه 17 بهمن 1394 - 13:00

برخی منابع فاش کردند که عناصر مسلح در منطقه حلب در شمال سوریه در پی پیشروی ارتش، خودشان را در بین غیرنظامیان پنهان کرده و به ترکیه فرار می‌کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع به گروه موسوم به دیده بان سوریه، وابسته به مخالفان که مقر آن در لندن است، گفتند: به دنبال شکست های مداوم گروه های مسلح به ویژه شکسته شدن محاصره شهرهای نبل و الزهراء و پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سوی شهرکهای مایر و راتیان و نزدیک شدن آنها به شهرک دیرالجمال، گروه های مسلح با هماهنگی مسئولان ترکیه اهالی ریف شمالی شهر حلب را مجبور به کوچ اجباری به سمت مرزهای ترکیه کرده اند تا خودشان بتوانند برای فرار به سمت ترکیه در بین اهالی پنهان شوند.

این منابع افزودند: مسئولان ترکیه که مرزها را به روی آوارگان سوری بسته اند، به سران عناصر مسلح از طریق گذرگاههای فرعی اجازه می دهند که به خاک سوریه وارد شوند و به پادگان های خود ملحق شوند.

این منابع تصریح کردند: اهالی منطقه و غیرنظامیان خواهان باقی ماندن در روستاهای خود و استقبال از نیروهای ارتش بودند و برخی از آنها نیز عملا با ارتش سوریه تماس گرفته بودند اما عناصر مسلح آنها را مجبور به خروج از محل زندگی خود و عزیمت به مرز با ترکیه کردند.

برخی خبرنگاران گفتند که اهالی بعد از رهایی از فشار عناصر مسلح به خانه و کاشانه خود باز خواهند گشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها