عقب نشینی فوری بحرین از ادعای اعزام نیرو به سوریه

عقب نشینی فوری بحرین از ادعای اعزام نیرو به سوریه
شنبه 17 بهمن 1394 - 19:34

العالم - بحرین پس از اعلام آمادگی عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه، مواضع ضد و نقیضی درباره آن اتخاذ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های جهانی به نقل از شیخ "فواز بن محمد آل خلیفه" سفیر بحرین در لندن گزارش داده بودند که تصمیم اعزام نیروی زمینی به سوریه از سوی منامه اتخاذ شده است، اما ساعاتی نگذشت که خبرگزاری بحرین با انتشار خبری این موضوع را تکذیب کرد.
سفیر بحرین در انگلیس که هم اکنون در منامه به سر می برد، با تکذیب خبر مربوط به اظهارات خود گفت: آنچه که درباره این مشارکت گفته شده، نادرست بوده و اعزام یا عدم اعزام نیروی زمینی به سوریه در صورت اتخاذ هر گونه تصمیم از سوی طرف های ذی ربط بحرینی اعلام خواهد شد.  
فواز ساعاتی قبل از تکذیب اظهارات خود گفته بود که بحرین آماده اعزام نیروی زمینی به سوریه در چارچوب به اصطلاح "ائتلاف ضد داعش" به سرکردگی آمریکاست.
کشور کوچک بحرین در حمله ددمنشانه عربستان سعودی به یمن مشارکت دارد و نوامبر 2015 دو نفر از افسران آن کشور در یمن کشته شدند.
بحرین برای خاموش ساختن شعله انقلاب مردمی این کشور که از سال 2011 آغاز شده و تا زمان حاضر ادامه دارد، از نظامیان آل سعود کمک گرفته است.
همزمان با پیشروی های ارتش سوریه به ویژه شکسته شدن محاصره شهرک های مهم نبل و الزهراء، آل سعود اعلام کرد که عربستان آماده اعزام نیروی زمینی به سوریه به سرکردگی آمریکا است.
"احمد عسیری" مشاور وزیر دفاع عربستان، سخنگوی ائتلاف عربستان سعودی در حمله به یمن و سخنگوی ارتش عربستان در این باره گفت که این نیروها در صورت صلاح دید ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش وارد خاک سوریه خواهند شد.
وزیر دفاع آمریکا ساعاتی پس از اعلام آمادگی عربستان سعودی از این تصمیم عربستان استقبال نمود.
ادعای مقامات عربستانی در اعزام نیرو به سوریه در حالی عنوان می شود که شمار زیادی از نظامیان عربستانی در تجاوز به یمن از ترس جان خود از جبهه های این کشور فرار کرده اند و آل سعود برای پر کردن جای خالی آنها مجبور به استخدام مزدور از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین شده اند؛ حال معلوم نیست که عربستان کدام نیروی عربستانی را می خواهد به سوریه اعزام کند.!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها