درخواست کمک هنیه از محافل بین المللی؛

حال خبرنگار اسیر فلسطینی وخیم است

حال خبرنگار اسیر فلسطینی وخیم است
يکشنبه 18 بهمن 1394 - 12:12

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از محافل بین المللی خواست برای آزادی محمد القیق، خبرنگار اسیر فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده است، هرچه زودتر وارد عمل شوند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، محمد القیق از 74 روز پیش در زندانهای رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده است.
"اسماعیل هنیه " از محافل بین المللی خواست هرچه زودتر برای آزادی محمد القیق و حفظ سلامتی وی وارد عمل شوند.

وی از تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در خواست کرد با عمل به مسئولیت خود هرچه زودتر برای آزادی القیق اقدام کند.

"هبه مصالحه" نماینده هیئت رسیدگی به امور اسرا و آزادگان (وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین) نیز در بیانیه ای عصر روز شنبه هشدار داد که محمد القیق در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ است.

هبه مصالحه که در بیمارستان "العفوله" محل بستری القیق حضور دارد، گفت: وضعیت وی به شدت خطرناک و در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ است.

وی افزود: القیق دچار تشنج های نگران کننده، تنگی نفس و سرگیجه شدید و مداوم است و زندگی وی با خطر بی سابقه ای مواجه است.

هبه مصالحه خواهان مداخله فوری و افزایش اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای نجات زندگی القیق شد زیرا وضعیت وی دیگر قابل تحمل نیست و ساعتهای آتی در سلامتی وی نقش مهمی دارد.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی نیز بازداشت اداری محمد القیق را به حالت تعلیق در آورد اما از آزادی وی سرباز زد تا در بیمارستان العفوله اسراییل تحت حفاظت نگاه داشته شود که با مخالفت القیق روبرو شد و بر مخالفت و ادامه اعتصاب غذای خود تا آزادی تاکید کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی "القیق" خبرنگار شبکه ماهواره ای المجد را در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری که در شهر رام الله ساکن بود، 21 نوامبر گذشته در منزلش بازداشت کرد .

20 دسامبر گذشته نیز مقامات رژیم صهیونیستی "القیق " را  بدون محاکمه به مدت 6 ماه و به اتهام تحریک در زمینه اقدامات خشونت آمیز از طریق فعالیتهای خبرنگاری تحت بازداشت اداری قرار داد.
لازم به ذکر است بازداشت اداری بدون هر گونه تفهیم اتهام و برگزاری دادگاه، تصمیمی است که سازمان اطلاعات اسرائیل با هماهنگی با فرمانده منطقه میانی ارتش رژیم صهیونیستی درکرانه باختری برای مدت یک ماه تا شش ماه و براساس اطلاعات محرمانه امنیتی علیه بازداشت شدگان و زندانیان فلسطینی اتخاذ می کند.

این نوع بازداشت در صورت تصمیم فرمانده منطقه میانی مبنی بر اینکه زندانی هنوز تهدیدی برای امنیت رژیم صهیونیستی به شمار می رود، تمدید می شود و برای تثبیت این تمدید از سوی فرمانده نظامی و قانونی کردن آن به یک قاضی نظامی ارجاع می شود.
آمار رسمی از سوی فلسطین نیز از بیش از 7 هزار اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

پربیننده ترین خبرها