کمربند انفجاری در کیف لوازم آرایش!!

کمربند انفجاری در کیف لوازم آرایش!!
يکشنبه 18 بهمن 1394 - 13:40

روزنامه سعودی المدینه در گزارشی به استفاده تروریست‌ها از زنان برای انتقال مواد منفجره و پیوستن شماری از زنان عربستانی به گروههای تروریستی از جمله القاعده پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی المدینه درگزارش خود آورده است: پیوستن زنان به گروههای تندرو – با وجود کاسته شدن از شمار آنها- همچنان یک شوک روانی دردناک در محافل اجتماعی عربستان به شمار می رود.
این روزنامه افزود: در آخرین مورد، وزارت کشور عربستان فاش کرد فهد فلاح الحربی از افراد تحت تعقیب از عبیر الحربی همسرش برای انتقال کمربند انفجاری استفاده کرد که التوجیری با آن کمربند خودش را در مسجد نیروهای ویژه در منطقه عسیر منفجر کرد.
روزنامه المدینه نوشت: حال این سوال مطرح است که اگر این موارد تکرار شود و یک زن با همسر یا برادرش همدست شده و به جای کیف لوازم آرایش یا در داخل آن یا زیر کفش هایش در داخل خودرو یا زیر لباس هایش کمربند انفجاری یا نارنجکی را حمل کند، چه خواهد شد؟
به نوشته المدینه، تروریست ها سیاستی ماکیاولیستی دارند که براساس آن، هدف وسیله را توجیه می کند لذا زنان در اینجا صرفا ابزاری برای رسیدن تروریستها به مقاصد خرابکارانه خودشان هستند. باید در نظر داشت که نیروهای امنیتی در مراکز ایست و بازرسی با زنان به خاطر رعایت شئونات با احترام و بدون شک و تردید برخورد می کنند؛ حتی اگر هدف بازرسی به منظور حفظ امنیت و ثبات داخلی باشد.
این روزنامه سپس به موارد پیوستن زنان عربستانی به گروههای تروریست از جمله القاعده پرداخت و به عنوان مثال، به سفر دو زن عربستانی با کودکان خود به یمن با پیمودن بیش از 1500 کیلومتر برای پیوستن به شبکه القاعده در جزیره العرب اشاره کرد و از شستشوی مغزی این زنان توسط گروههای تندرو و سوء استفاده از احساسات دینی آنها سخن گفت.
این روزنامه همچنین داستان دو زن عربستانی به نام های هیله القصیر مشهور به "ام الرباب" و وفاء الشهری مشهور به "ام هاجر" دوست هیله القصیر را روایت کرد که چگونه هیله القصیر -همسر محمد الوکیل که در درگیری با نیروهای امنیتی سعودی کشته شد- به جمع آوری پول برای شبکه القاعده در یمن به بهانه ساخت مساجد و یتیم خانه و پناه دادن عناصر تحت تعقیب می پرداخت.
روزنامه المدینه درباره ام هاجر نیز نوشت که همسر اولش عبدالرحمن الغامدی در درگیری با نیروهای امنیتی در طائف کشته شد و از او یک دختر چهارساله داشت و سپس با سعید الشهری یکی از بارزترین عناصر تحت تعقیب سعودی ازدواج کرد و سپس از طریق مرز به یمن رفت.
این روزنامه سپس به سخنان محمد بن فیصل ابوساق عضو مجلس شورای سعودی اشاره کرد که در آن به تشریح علل جذب زنان عربستانی در گروههای تروریست پرداخت و گفت: ویژگی زنان و قدرت آنها برای پنهان شدن و پیچیدگی شخصیت آنها شاخصه ای است که باعث می شود تا عناصر تروریستی از آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده و به محض پایان ماموریت این زنان، آنها را قربانی کنند. زنان فعال در زمینه تروریستی و عملیاتهای سری تنها یک واسطه هستند که تروریست ها از آنها استفاده می کنند.
روزنامه المدینه در پایان خواهان همکاری سعودیها با نیروهای امنیتی درمراکز ایست و بازرسی شد.

پربیننده ترین خبرها