فرانسه: داعش ناتوان شده است

فرانسه: داعش ناتوان شده است
دوشنبه 19 بهمن 1394 - 14:02

فرمانده عملیات هوایی فرانسه در ائتلاف آمریکا اعلام کرد که داعش در موقعیت دفاعی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دریادار "رِنِه ژان کرنیولا" گفت: داعش هم اکنون در موضع دفاعی است و به علت حملات هوایی ائتلاف نمی تواند در درگیری ها پیروزی به دست بیاورد و یا مناطق جدیدی را تصرف کند.
کرنیولا در مصاحبه با شبکه بی بی سی مدعی شد: من مطمئنم که افزایش تعداد جنگنده های فرانسوی تأثیر زیادی در مبارزه ائتلاف با داعش داشته است .
کرینیولا افزود: خروج شهر رمادی عراق از سیطره داعش نشان می دهد که این گروه دیگر در میدان جنگ برتری ندارد.
فرانسه درپی حملات تروریستی نوامبر 2015 پاریس که 130 کشته برجای گذاشت، ادعا کرد که حملات هوایی خود را در عراق و سوریه برای مبارزه با داعش افزایش خواهد داد.
داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی‌ها بود و پیش از خروج اشغالگران آمریکایی، از زندان آزاد شد. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

م.م- ح.ب

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها