داعش به پایان خود در عراق نزدیک می‌شود

دوشنبه 19 بهمن 1394 - 18:53

بغداد، (العالم) - شماری از شخصیت‌های سیاسی و دینی عراق در کنفرانس مؤسسان جنبش مجاهدان اهوار با انتقاد از حمله به گروههای مقاومت عراقی، اتحاد طیف های مختلف عراقی در برابر تهدیدگران امنیت کشورشان را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار العالم از بغداد، نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق طی سخنانی در این کنفرانس تاکید کرد که گروه تروریستی داعش صفحه جدیدی برای توطئه انگیزی علیه عراق بود، اما مجاهدان این صفحه را در هم پیچیدند و راه را برای کسانی که به دنبال فتنه های مذهبی و تجزیه کشور بودند، بستند.
وی افزود: به برکت خون شهدا و تلاش مجاهدان، توطئه های داعش که با حمایت کشورهای منطقه ای و بین المللی برای فساد در عراق ایجاد شده، در آستانه پایان کار خود و نابودی است.
اعضای ارشد بسیج مردمی عراق نیز از هدف قرار دادن گروههای مقاومت اسلامی این کشور و تلاش برخی سیاستمداران عراقی و حتی دیپلمات های سایر کشورها برای جلوگیری از پیشروی و مبارزه با تررویست ها از سوی این گروه انتقاد کردند.
سید کاظم البطاط دبیرکل جنبش مجاهدان الاهوار در این کنگره گفت: ما فرزندان همان شهدای کربلا هستیم که با 72 نفر نیرو از جمله زن و کودک و پیر در برابر سپاه هزاران نفری (یزید) ایستادند تا حادثه کربلا را در تاریخ جاودانه کنند.
شیخ اوس الخفاجی عضو ارشد بسیج مردمی عراق نیز در این کنفرانس گفت: هیات های دیپلماتیک مستقر در عراق مخصوصا نمایندگان سیاسی کشورهایی که حامی داعش هستند باید رفتار خود را درست کنند و از نفاق دوری نمایند.
دیگر شرکت کنندگان در این کنفرانس که از استان های الانبار، صلاح الدین و دیالی آمده بودند، تاکید کردند که مبارزه با تهدیدکنندگان امنیت عراق مسؤولیت همه نیروهای عراقی و اهالی این استان هاست و باید به دور از اظهارات سیاسی متشنج کننده باشد.

پربیننده ترین خبرها