شرط اردوغان برای دیدار با سیسی

شرط اردوغان برای دیدار با سیسی
دوشنبه 19 بهمن 1394 - 21:24

العالم - رییس جمهور ترکیه شرط دیدار با همتای مصری خود را آزادی "محمد مرسی" رییس جمهور برکنار شده آن کشور تعیین کرد و گفت: تا وقتی مرسی آزاد نشود، با سیسی ملاقات نمی‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رجب طیب اردوغان" تاکید کرد که موضعش در قبال دیدار با سیسی همچنان ثابت است و تا وقتی مرسی و یارانش در زندان های مصر باشند، با رییس جمهور آن کشور ملاقات نمی کند. 
پایگاه اینترنتی "القدس العربی" به نقل از اردوغان نوشت: موضع من در قبال دیدار با سیسی واضح و صریح است، من دیدار با وی را تا وقتی در احکام اعدام صادره درباره مرسی رییس جمهور قانونی و یارانش تجدید نظر نشود، نمی پذیرم.
اردوغان درباره رابطه با مردم مصر نیز گفت: ترکیه مشکلی با مردم مصر نداشته و آنها را برادر خود می داند، لذا وزرای ترکیه می توانند با هدف خدمت به مردم مصر، با مسئولان دولت سیسی ملاقات کنند.   
اردوغان درباره دیدار "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه با سیسی نیز اظهار داشت: دیدار این دو را تصمیم درستی نمی دانم. 
وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص ارتباط آمریکا با مخالفان ترکیه نیز گفت: واشنگتن باید از میان ترکیه و جنگجویان کرد سوریه، یک طرف را برگزیند.
دولت ترکیه از حامیان مهم "اخوان المسلمین" مصر است که مرسی یکی از اعضای آن می باشد. سیسی پس از برکنار نمودن مرسی و سرکوب اخوان المسلمین، در انتخاباتی که از سوی برخی گروه های مصری تحریم شده بود، به قدرت رسید.  

201-206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها