هدف عامل انتحاری، هواپیمای ترکیه بود نه سومالی! +فیلم

دوشنبه 19 بهمن 1394 - 22:27

العالم ـ شرکت هواپیمایی دالو تابع خطوط هوایی سومالی اعلام کرد: عامل انتحاری که هفته گذشته حفره‌ای در بدنه هواپیمایی سومالی ایجاد کرد، قرار بود سوار یکی از هواپیماهای خطوط ترکیه شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد یاسین" رییس اجرایی شرکت هواپیمایی دالو امروز (دوشنبه) تاکید کرد که اغلب مسافران در هواپیمای سومالی، قرار بود در هواپیمای دیگری تابع خطوط هوایی ترکیه سوار شوند، اما شرکت ترکیه ای پرواز خود را به سبب شرایط بد جوی لغو کرد و مسافران به هواپیمای تابع شرکت هوایی دالو به مقصد جیبوتی منتقل شدند.

وی در یک تماس تلفنی از دبی با خبرگزاری "رویترز" اظهار داشت: این مسافر که عامل انفجار بود، با کارت پرواز هواپیمای ترکیه ای سوار شد و نامش در فهرست مسافران هواپیمای خطوط هوایی ترکیه بوده است.

یاسین خاطرنشان کرد که شرکت هواپیمایی دالو، مسافران هواپیمای ترکیه که تعداد آنها بالغ بر 70 نفر بود و از جمله عامل انتحاری را به هواپیمای دیگری به مقصد جیبوتی منتقل کرد.

 بر اثر وقوع انفجار در هواپیمای مسافربری سومالی حفره ای به قطر یک متر در بدنه این هواپیما ایجاد شد و فشار هوا سبب شد تا عامل انتحاری از این حفره به بیرون رانده شود، اما خلبان این هواپیما توانست آن را به موگادیشو بازگرداند.

تاکنون هیچ طرفی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما منابعی در دولت آمریکا تاکید کردند که آمریکا به جنبش الشباب سومالی که با القاعده در ارتباط است، مشکوک است.

 مسؤولان سومالیایی گفته اند که پس از وقوع حادثه، تحقیقات در این زمینه را فورا آغاز کرده اند و برخی  اشخاص از جمله برخی کارکنان فرودگاه موگادیشو دستگیر شدند.

عبدالسلام اتو سخنگوی دولت سومالی در این باره گفت: صحنه هایی که دوربین های کنترل و نظارت فیلمبرداری کردند، نشان می دهد که دو نفر از کارکنان فرودگاه یک دستگاه لپ تاپ که به نظر می رسد با مواد منفجره پر شده باشد، به عامل انتحاری تحویل دادند.

(برای دریافت فیلم، پس از راست کلیک روی آیکن دانلود، گزینه SAVE LINK AS را انتخاب کنید)

وی افزود: برخی از بازداشت شدگان با مسئولان همکاری کردند، همچنین تدابیر امنیتی شدیدی در فرودگاه موگادیشو برقرار شد و دولت سومالی به دنبال یک تکنولوژی جدیدی برای بهبود تدابیر بازرسی مسافران است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها