گزارش العالم از سرنوشت داعشی‌ها در رمادی +ویدئو

دوشنبه 19 بهمن 1394 - 22:57

الانبار، (العالم) ـ یک فرمانده نظامی میدانی در استان الانبار در غرب عراق تاکید کرد که با آزادی جویبه واقع در شرق رمادی و هم‌مرز با فلوجه، ده‌ها داعشی کشته شدند و یا از این شهر پا به فرار گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک فرمانده نظامی میدانی در استان الانبار در غرب عراق از آزادی جویبه در شرق رمادی و هم مرز با فلوجه خبر داد. این منبع تاکید کرد که دهها تن از عناصر مسلح داعش یا کشته شدند و یا از این منطقه پا به فرار گذاشتند، آزادی این منطقه پس از آزادی منطقه السجاریه پایگاه اصلی عناصر مسلح داعش صورت گرفت.

نیروهای امنیتی مشترک با آزادی منطقه جویبه و نفوذ در منطقه حصیبه شرقی که شاهد درگیری های شدید است، پیشروی بزرگی در محور شرقی رمادی واقع در غرب عراق محقق کردند.

جویبه تقریبا در 10 کیلومتری مرکز رمادی واقع است و نیروهای نخبه عراق شامل یگان مبارزه با تروریسم، یگان هشتم در ارتش و عملیات الانبار و پلیس الانبار، عملیات آزادسازی جویبه از عناصر داعش را هدایت و راهبری کردند.

سرلشکر عبدالغنی اسدی فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه نیروها توانستند امنیت جاده اصلی به سمت حبانیه را تامین کنند، گفت: عملیات نظامی به نحو خوبی پیش می رود.

یک  نظامی از نیروهای بسیج مردمی نیز به خبرنگار العالم گفت: عملیات آزادی جویبه دشوار نبود. در این عملیات مین های کارگذاشته شده در مسیر نیروهای عراقی خنثی شدند. عناصر مسلح داعش پا به فرار گذاشتند و اسلحه و تجهیزات و ابزارهای خود را رها کردند.

در همین حال شورای استانی الانبار از شرایط دشوار اهالی فلوجه و محرومیت آنها از ساده ترین امکانات معیشتی و نیز اقدام داعش در استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی و منع خروج آنها ابراز نگرانی کرد.

فالح عیساوی معاون رییس شورای استانی الانبار گفت: داعش تمام خانواده های موجود در فلوجه را از رفتن به سمت مسیرهای خروجی که نیروهای امنیتی تعیین کرده اند، باز می دارد.

برخی ناظران در مسایل امنیتی بر این باورند که داعش بر اثر ضربه های سنگینی که اخیرا در مناطق متعددی متحمل شده و نیز به دلیل عدم احاطه بر عناصر خود و فرار صدها نفر از آنها به مناطق نامعلوم دور از مناطق رویارویی با نیروهای امنیتی، نفس های آخر خود را در انبار می کشد. 

پربیننده ترین خبرها